Setiap salah faham itu pasti ada puncanya

Setiap salah faham itu pasti ada puncanya

Manusia yang mempunyai hati tetapi tidak mahu memahami dengannya,mempunyai mata tetapi tidak mahu melihat,mempunyai telinga tetapi tidak mahu mendengar,mereka itu seperti binatang ternakan,bahkan lebih sesat lagi.(QS: Al-A’raaf)
Setiap salah faham itu pasti ada puncanya.. pasti ada dalangnya.. umat berpecah belah pasti ada sebabnya.. tugas kita sbg khalifah atas muka bumi ni.. tegakkan kebenaran..amar ma'ruf nahi munkar.. bela pejuang2 Islam.. bukan jd kucing.. nampak kezaliman dan fitnah berleluasa, tapi kita duduk je makan dedak..
kita jgn jadi ayam ternakan (pemakan dedak),hanya telan setiap kata2 pemerintah dan berdiam diri dgn kezaliman.. kemudian bila ditabur dedak (berita2 palsu), angguk percaya malah sebarkan pada masyarakat.. yg menafikan akan dilabel sbg katak bwh tempurung malah dijadikan musuh.. akibatnya umat berpecah belah.. berpuak2..
kat akhirat nnti satu hal merangkak cari Abuya dan ahli2 Al Arqam di padang masyar.. masa tu nk minta tolong kat tun M?
Sy cuba utk tidak cite tentang mahathir, sbb ramai kat sini pentaksub2 mahathir.. tapi kelmarin ramai pula minta pencerahan isu Arqam.. memandangkan org yg control media dan badan2 kerajaan ketika itu adalah tun M, dan beliau bertanggungjwb menyebar pelbagai fitnah terhadap Arqam, bagaimana pula utk sy tidak mengaitkan beliau? Takkan nk kaitkan Rani kulop pulak?
Bila kita kaitkan mahathir, ramai pula yg menafikan dgn hujah mahathir tu orang alim.. itu kamu baca dari media2 pro mason mmg la semuanya suci tentang beliau.. wartawan dan editor majalah hanya tulis apa yg disuruh.. mufti2 makan gaji.. takkan kuli nk lawan bos? kena pecat lah jawabnye..
Ramai yg bukan main berapi cite pasal Illuminati tapi bila nama2 pemimpin idola mereka dikaitkan, mereka bersikap defensif..
Kerana apa?
Sbb tak fhm konsep dan percaturan mason dari awal.. dia skip bab1 sampai 30, pastu terus start dari bab 30.. mcm mana nk fhm?

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers