Terima kasih Saifuddin kerana selamatkan UMNO

Terima kasih Saifuddin kerana selamatkan UMNO
Saifuddin Abdullah dikatakan menjadi duri dalam daging kerana pemikiran liberalnya tidak lagi sesuai dengan jalan sederhana yang dibawa UMNO.

Tindakan bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah yang keluar UMNO bagi menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) merupakan ‘blessing in disguise’ atau hikmah kepada UMNO.

Blog pro-UMNO, MYKMU.NET melaporkan, bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO itu menjadi duri dalam daging kepada parti itu sejak akhir-akhir ini.

Saifuddin yang berpegang kepada pemikiran liberal tidak lagi sesuai dengan UMNO yang sentiasa membawa jalan sederhana dalam isu agama dan kaum.

Sebaliknya, kecenderungan ideologi Saifuddin kepada Islam dan Melayu Liberal dikatakan sangat cocok kepada kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Blog itu berkata, pengumuman Saifuddin meninggalkan UMNO untuk menyertai PKR sedikit pun tidak mengejutkan.

“Pengumuman lebih mengejutkan apabila bekas Ahli Parlimen Temerloh tersebut menulis dalam akaun twitternya (pada Rabu) bahawa tidak akan sesekali keluar UMNO.

“Ramai dalam UMNO dan PKR yang kecewa dengan kenyataan semalam (Rabu). Akar umbi UMNO mengharapkan beliau keluar dari parti kerana sering membawa pandangan liberal. PKR pula sangat memerlukan Saifuddin seorang orator dan pemikir yang gah,” lapor blog itu.

Blog itu mendakwa, tindakan Saifuddin meninggalkan UMNO sebenarnya menyelamatkan parti itu.
“Terima kasih Saifuddin kerana menyelamatkan UMNO,” tulis blog itu lagi.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers