Cara-Cara Putihkan Ketiak Yang Hitam Dan Celah Peha Dalam Masa 7 Hari

Cara-Cara Putihkan Ketiak Yang Hitam Dan Celah Peha Dalam Masa 7 Hari

Cara-cara Putihkan Ketiak Yang Hitam Dan Celah Peha Dalam Masa 7 Hari ini adalah berita baik kpada yang ketiak hitam dan celah peha.

Bukan semua ketiak hitam dan celah peha tu di sebabkan daki ok? Kekadang kulit sensitif terkena bahan kimia yang kita alah pun boleh jadi hitam, seperti sabun, ubat ketiak serta bedak yang tak sesuai dengan kulit kita.

Tahukah anda kapur makan atau kapur sireh dan sedikit air perahan limau nipis boleh mencerahkan ketiak yang hitam?

Cara-cara untuk mengembalikan keputihan ketiak dan celah peha seperti sediakala:


1) Ambil secubit (menggunakan 3 jari) kapur makan, kemudian campurkan dengan sedikit air perahan limau nipis, dan sapukan ke bahagian ketiak yang hitam tersebut. Seeloknya semasa mandi basahkaan bahagian ketiak terlebih dahulu. Kemudia gosok ketiak, sebaiknya gosok ketiak dengan kepala lutut.

Dengan cara ini, ketiak akan cepat bersih dan saki baki daki akan tanggal dengan mudah. Memang akan terasa sedikit pedih atau panas tapi tidak lah ssampai memudaratkan kesihatan kulit anda tu. Amalkan sekerap yang mungkin iaitu 2kali/seminggu semasa mandi. Sehingga ia putih seperti sediakala

Kapur makan ini bukan sahaja akan memutihkan bahagian ketiak, namun ia juga mampu menghilangkan bau badan dan lebih mudah menanggalkan bulu ketiak iaitu dengan hanya menariknya dengan tangan In sha Allah.


2) Cuci ketiak dan celah peha anda dengan parutan lemon dan timun selama 15-20 minit sehari, selepas tu basuh bersih dengan menggunakan air suam.


3) Gunakan TAWAS bercampur air suam sedikit, kemudian gosokkan ketiak dan celah peha dengan menggunakan span ataupun kapas.


Satu lagi tips yang paling mudah ialah semasa mandi; ambil sabun dan sapukan pada bahagian belakang telapak tangan, kemudian gosok pada celah ketiak dan celah peha.

SELAMAT MENCUBA petua yang mudah ni smile emoticon

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers