Ramadhan 1436 Hari Kesepuluh

Ramadhan 1436 Hari Kesepuluh

Ramadhan 1436 Hari Kesepuluh ya hari nie genap sepuluh hari umat Islam di Malaysia berpuasa, menunaikan dengan sempurna.

Hari nie gak hari is gembira sebab dua barang yang dibeli dari local seller is sampai serentak kat kedai is, dan menamatkan penderitaan penantian is ini.

Is faham seller2 online sekarang nie, dorang bersaing antara satu sama lain so memang penat gak la sampai offer free posting, tapi macam is is akan tanya akan ada masalah ke jika is order barang dan dia bagi shipping free? Tak menyusahkan kah? Is rela bayar sebab is nak barang is sampai ke tangan is without damage mahupun tercicir.

Kepada semua yang suka online shopping kat facebook tuw kalau seller bagi harga murah biarlah kita bayar harga shipping nya, sebab:


  1. Boleh suruh dia balut kemas dan cantik.
  2. Boleh suruh dia wrap dengan bubble wrapping.
  3. Boleh suruh dia protect dengan form.
  4. Boleh suruh dia masukkan dalam kotak tebal sikit.
  5. Boleh suruh dia pelekat sticker fragile, handle with care, this side up dan sebagainya.


Haa nampak tak kalau kita pilih untuk bayar kos penghantaran tu? barang kita beli tu terjamin sempurna tanpa pecah, sumbing, basah, kemek, retak, tukar colour dan sebagainya.

Oklah is akan terus membeli dari local seller dan nanti akan datang is pulak nak jual online tapi secara pukal jer lah malas nak kacau retailler2, maybe baju tshirt blank design, electronic dan jugak lain-lain akan is jual, dan kebanyakkan barangan is made in china lah sebab sana yang ada kilang besar2.

Sapa2 pun boleh jadi retailer mahupun supplier tapi kos insuran serta shipping yang agak kasaq harganya mestilah kita mampu untuk membayarnya, is pun bukan mampu sangat pun so is buat repeat order rapidly dan order barang secara berasingan untuk kurangkan kos.

Oklah setakat nie je untuk hari nie semoga kita jumpa lagi esok hari, selamat menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan yang mulia nie.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers