Eirma, Tiara beralih arah

Eirma, Tiara beralih arah
Eirma Fatima

Eirma, Tiara beralih arah


EIRMA Fatima atau nama sebenarnya, Fatimah Rahmad, bukanlah nama picisan dalam industri lebih-lebih lagi dalam bidang pengarahan.

Walaupun lembaran seninya bermula sekadar pelakon, namun usaha tanpa jemu Eirma membuatkan dirinya setanding dengan pengarah yang sedia ada.

Tampil dengan beberapa filem seperti Jimi Asmara, Perempuan Melayu Terakhir, Embun dan yang terakhirnya, Diva Popular, pada 2006.

Hampir tujuh tahun tidak mengarahkan sebarang filem, Eirma hanya memberi tumpuan dalam bidang pengarahan drama, telefilem dan pementasan teater sahaja.

Walaupun tidak pernah menyuarakan rasa kecewanya terhadap industri perfileman, namun tindakan Eirma menunjukkan kakak kepada, Datin Paduka Umie Aida ini tidak memilih layar perak sebagai medan pelaburan.

Eirma, Tiara beralih arah
Datin Seri Tiara Jacquelina

Begitu juga dengan pelakon cantik, Datin Seri Tiara Jacquelina, yang lebih selesa berada di belakang tabir dunia teater.

Memiliki syarikat produksi sendiri, Enfiniti Productions Sdn Bhd, Tiara lebih selesa menerbitkan teater.

Antara teater terbitan syarikatnya termasuk P Ramlee The Musical... The Life, The Love & The Inspiration, The Secret Life of Nora, dan Puteri Gunung Ledang the Musical.

Walaupun pada suatu ketika dahulu, beliau belum nekad untuk bersara dalam bidang lakonan televisyen, namun kehilangan Tiara di dalam industri perfileman dan drama memberi kesimpulan bahawa nama besar ini mungkin selesa dengan teater muzikal.



Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers