Aziz bersara kerana Azura?

Aziz bersara kerana Azura?
Aziz M Osman

Aziz bersara kerana Azura?


GAGAL mengulangi kejayaan filem, Azura pada 1984, menerusi kesinambungan kisah, Azura 2012, pengarah dan pemilik syarikat produksi, Ace Motion Sdn Bhd, Aziz M Osman, menyuarakan keputusannya untuk bersara dari mengarah filem.

Hanya berjaya mendapat kutipan serendah RM990,000 sepanjang tayangan, Aziz mengakui, industri kini sudah tidak berpihak padanya.

Menurutnya, dia perlu mengundur diri dan memberi peluang kepada pengarah muda.

"Generasi penonton filem-filem saya sudah tiada dan penonton yang ada bukan lagi menyokong karya saya.

"Saya sedar mengenai perkara itu dan mungkin ini bukan zaman saya lagi. Penonton lebih selesa disogok dengan karya cinta dan kekecewaan yang keterlaluan serta elemen komedi yang tidak membina.

"Mungkin ada yang bertanya, kenapa saya tidak mengubah konsep itu mengikut keadaan semasa. Jika saya ubah, mana identiti filem dan karya saya? Kebanyakan karya yang ada sekarang tiada identiti," katanya yang pernah menghasilkan karya berbisa seperti, Leftenan Adnan, Senario Lagi, Senario The Movie dan Puteri Impian.

Walaupun bersara dalam bidang pengarahan, Aziz tetap menjadi inspirasi kepada anak sulungnya, Puteri Nur Fatihah, 24, dan membantu dalam kerja pengarahan.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers