Bagaimana Untuk Berurusan Dengan Asid Reflex Semasa Buffet Parti

Bagaimana, Untuk, Berurusan, Dengan, Asid Reflex, Semasa, Buffet, Parti, Kesihatan,


Kelemahan Penyaluran keluar semasa mereka makan malam percutian lazat adalah bahawa semua makanan yang boleh memburukkan lagi pengeluaran asid perut dan menyebabkan pedih ulu hati yang berpotensi. Dan jika anda benar-benar malang, anda mungkin mengalami apa yang dikenali sebagai penyakit refluks gastroesophageal (GERD). Untuk mengelakkan ini dari kelembapan semangat percutian anda, di sini adalah senarai yang perlu diingat sebelum anda mula mengisi pinggan anda:

Jangan baring selepas makan: Berbaring selepas mengisi perut anda hanya menggalakkan asid menjalar kembali sehingga esofagus.

Elakkan pudina: Ini makanan percutian mungkin tradisional, tetapi ia adalah yang terbaik untuk mengelakkan kerana ia adalah pencetus biasa bagi mereka yang mempunyai GERD.

Elakkan coklat, sitrus: Coklat dan sitrus juga pada senarai makanan untuk mengelakkan. Walaupun perisa sitrus tidak cukup untuk memburukkan refluks asid, yang bercampur dengan coklat masih akan bermasalah.

Cuba untuk tidak makan terlalu banyak: Satu hidangan besar boleh membawa kepada perut buncit, yang seterusnya menggalakkan sfinkter yang lebih rendah esophageal untuk berehat, membolehkan asid perut melalui.

Elakkan berakhir hidangan anda dengan espresso: Sesetengah orang suka menikmati dalam espresso yang lazat selepas makan yang besar, tetapi ia adalah yang terbaik untuk melangkau kafein kerana ia boleh memburukkan lagi gejala GERD.

Isikan pada pembuka selera: Pembuka selera adalah lebih cenderung untuk mempunyai GERD mesra bahan-bahan seperti sayur-sayuran, ikan dan roti gandum. Dan sejak anda mengisi pada pembuka selera, anda akan kurang cenderung untuk makan terlalu banyak semasa kursus utama.

Elakkan kaya, masakan lemak: makanan tinggi lemak seperti foir gras, itik lemak, daging panggang rusuk, keju plat, dan lain-lain tidak cekap dicerna oleh perut, dan boleh menyebabkan sehingga belakang yang membuatkan jalan kembali melalui esofagus.

Kurangkan minuman anda: Cuba untuk tidak minum lebih daripada satu kaca atau dua untuk mencegah merengsa lapisan perut anda dan menyebabkan episod membakar jantung.

Dapatkan bergerak: Bangun dan bergerak selepas makan adalah cara surefire untuk membantu melonjakkan sistem penghadaman anda.

Datang disediakan: Perkara terakhir yang anda mahu menghabiskan percutian anda melakukan memandu di sekitar bandar yang asing dalam mencari perubatan. Jadi pastikan anda tahu apa rawatan kerja-kerja untuk anda dan ia dengan anda semasa anda pergi melawat.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers