AVON sasar pertumbuhan jualan dua angka




14/01/2013 12:36pm

SIBU — Avon Malaysia sekali lagi menyasarkan pertumbuhan jualan keseluruhan dua angka tahun ini selepas mencatatkan peningkatan jualan RM20 juta pada tahun lepas yang merupakan tahun yang mencabar.

Pengarah Urusannya, Carolyn Nur Amira Lee berkata, syarikat itu akan melancarkan beberapa produk baharu dari beberapa kategori pada tahun ini, dengan mengambil kesempatan daripada lajakan positif yang dicapai pada tahun lepas.

"Ini termasuk produk penjagaan kulit, yang akan dilancar semula secara besar-besaran. Terdapat juga produk penjagaan peralatan dapur dan penyimpanan makanan dari produk kediaman Avon,” katanya sekaian menambah, berkata terdapat juga 10 jenis produk pakaian yang beliau percayai akan mendapat sambutan golongan wanita.

Beliau berkata, Avon Malaysia mempunyai kira-kira 200 butik di seluruh negara dengan 42 pengurus zon yang akan menasihati dan memberi panduan para pengedar.

Sebelum itu, Carolyn merasmikan majlis Avon Car Achievers di sini di mana beliau menyerahkan kunci kepada dua pemimpin jualan tempatan — Ngu Soon Huong, seorang suri rumah dan seorang ahli perniagaan, Yek Hock King — kerana prestasi cemerlangkan masing-masing.

Mereka menerima RM10,000 setiap seorang dari syarikat itu. Pendahuluan bagi kereta berkenaan dan subsidi bulanan RM1,000 sehingga selama tujuh tahun bagi membantu bayaran bulanan pinjaman sewa beli kereta berkenaan.

Carolyn berkata, syarikat itu akan mengikut perubahan kemahuan pengguna dan kekal relevan secara kekal kompetitif melalui mesyuarat dan program pertemuan bagi wakil syarikat itu.

Tahun lepas, Carolyn berkata Avon Malaysia mengetepikan RM7 juta sebagai insentif dan bonus bagi wakilnya di mana lebih 400 orang telah mendapat manfaat. — BERNAMA

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers