Wanita angkat kalih BMW untuk selamatkan Nyawa Ayahnya

Seorang wanita asal Amerika telah menyelamatkan nyawa ayahnya dengan mengangkat kereta BMW yang menindih ayahnya tersebut. Lauren Kornacki, 22, asal Virginia menemukan ayahnya tersepit di bawah kereta di garaj rumahnya.

Ayahnya bernama Alec, 52, sedang berada di bawah kereta untuk memperbaikinya dan menurut laporan media setempat, pengangkat yang digunakan untuk mengangkat kereta tersebut terjatuh.

Seketika itu, Lauren yang merupakan seorang pemain basketball pun bertindak sebagai lifeguard.



“Saya mengangkat kereta itu, Saya mendorong kereta itu sekuat mungkin dan lalu saya menarik ayah saya dan melakukan penyelamatan pertama dengan bantuan penafasan.” katanya di NBC 12.

Lauren berkata, dia sangat kesulitan untuk mendorong kereta yang menindih ayahnya tersebut kerana memang tayar kereta itu sedang tidak dipasang saat itu, jadi Lauren kesulitan untuk mengangkat kereta dalam keadaan tidak seimbang seperti itu.

Alec, yang memiliki berat badan sekitar 95 Kg, dilaporkan saat itu dalam keadaan tidak bernafas, denyut jantungnya berhenti selama kurang dari lima minit.

Lauren hanya melakukan dua set nafas buatan sebelum akhirnya Alec kembali bernafas dengan stabil.
Dua hari setelah insiden itu terjadi, Alec masih dalam perawatan kerana beberapa tulang rusuknya patah, dan yang lainnya retak, demikian menurut laporan CNN.

“Saya hanya beruntung dan bangga memiliki seorang putri yang dapat melakukan pertolongan pertama melalui CPR” Kata Alec melalui media setempat.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers