iskandarX Society Blogging Tips - Tiga Tips Mudah Meningkatkan Trafik Blog

Blog adalah suatu fenomena yang menarik. Mereka mampu menjadi begitu banyak perkara yang berbeza. 





Ada orang menggunakan blog mereka sebagai soapbox, ada juga orang lain menggunakan mereka sebagai satu bentuk ungkapan-diri, untuk beberapa blog, yang merupakan satu lagi kaedah untuk mempromosikan perniagaan mereka yang kecil yang berasaskan internet, dan lain-lain masih menggunakan blog mereka sebagai satu cara untuk terus berhubung dengan keluarga mereka.

Blog korang juga boleh digunakan untuk membantu mendapatkan sedikit wang tambahan. Jika korang berminat untuk menjadikan blog korang ke dalam sesuatu yang korang boleh gunakan untuk menjana sedikit pendapatan tambahan, korang akan mahu untuk menimbangkan tip-tip mudah untuk meningkatkan trafik blog.

Facebook adalah lebih daripada sekadar satu cara untuk kekal berhubung dengan rakan-rakan dan ahli keluarga korang. Ia juga boleh menjadi alat yang berguna apabila korang mahu meningkatkan follower blog korang. Bukan sahaja korang boleh hantar link ke blog korang pada halaman Facebook korang, tetapi korang juga boleh mencipta fanspage untuk blog korang di mana follower blog korang boleh datang bersama dan bergaul dan membincangkan topik yang mereka tidak mahu meninggalkan di ruangan komen korang. Melalui orang-orang ini, perkataan blog korang akan mencapai orang-orang tambahan.

Jika korang belum menggunakan StumbleUpon, korang patut mencubanya. Ini adalah kerana ianya sebuah laman web yang menyeronokkan dan yang cepat berkembang dengan peminat setia. Apabila korang berada di laman web ini, korang akan menemui semua jenis barangan menarik,

Dan selain menggunakan StumbleUpon untuk menghiburkan diri sendiri, korang juga boleh menggunakannya untuk membantu korang meningkatkan trafik blog sendiri. Apa yang korang perlu lakukan adalah mendaftarkan blog korang di laman web. Apabila ahli-ahli lain daripada StumbleUpon melintas di seluruh blog korang, bukan sahaja mereka akan dapat membaca post korang, mereka juga akan memanjangkan dan berkongsi pada pautan StumbleUpon blog korang melalui laman rangkaian sosial kegemaran mereka. Peraturan tidak bertulis StumbleUpon yang korang tidak boleh "tersandung" di seluruh blog korang sendiri.

Jangan sekali-kali memandang rendah nilai promosi-diri . Tiada apa yang salah dengan melepak di tempat seperti forum, discussion boards, dan blog lain dan perkenalkan blog korang sendiri. Ini sebenarnya boleh menjadi satu cara yang benar-benar berguna untuk berhubung dengan orang manakala korang juga boleh meningkatkan trafik blog.

Trick ini adalah untuk memastikan bahawa korang sebenarnya menyumbang kepada perbualan dan bukan hanya tanpa malu mempromosikan blog korang. Korang juga perlu memastikan bahawa pautan ke blog korang dimasukkan dalam Forim Signature korang. Bukan sekadar link yang akan menjadikan ia mudah bagi orang ramai untuk mencari blog korang, tetapi ia akan turut meningkatkan kedudukan enjin carian korang.

Walaupun korang cuba untuk meningkatkan trafik blog, korang tidak harus sekali-kali membiarkan diri korang  menjadi begitu taksub dengan idea yang korang akan gunakan bagi meningkatkan trafik blog yang akan mengakibatkan korang mengabaikan blog sendiri.

Di samping berusaha untuk meningkatkan senarai subscribers korang, korang harus memastikan yang korang sentiasa mengemaskini blog korang dengan post yang menarik. Ia adalah tulisan-tulisan korang, lebih penting daripada benda lain, yang akan membuatkan orang akan kembali semula ke blog korang.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers