28 Cara Buat Duit dengan Laman Web Anda

Terdapat beberapa senarai dengan "cara-cara untuk membuat wang dengan laman web" di Internet, tetapi tidak seorang pun daripada mereka seolah-olah menjadi lengkap. Itulah sebabnya saya memutuskan untuk membuat satu ini. Jika anda tahu kaedah yang tidak disenaraikan di bawah, sila maklumkan kepada kami dan kami akan mengemas kini.




Perhatikan cara-cara untuk membuat wang dengan laman web adalah berbeza daripada cara-cara untuk membuat lebih banyak wang dari. Kaedah untuk meningkatkan trafik anda atau klik melalui kadar akan membantu anda membuat lebih banyak wang, tetapi mereka tidak mewakili satu kaedah membuat duit per se.

Sebagai contoh, seseorang itu boleh mencadangkan bahawa mengadun iklan AdSense dengan kandungan adalah satu cara untuk menjadikan wang dari laman web. Dalam realiti, ia tidak, ia hanya satu cara untuk membuat lebih banyak wang dengan meningkatkan klik melalui iklan anda kadar. Kaedah pencarian wang yang sebenar di sebalik rangkaian iklan PPC.

Senarai dibahagikan kepada kaedah langsung dan tidak langsung, dan contoh-contoh dan link yang disediakan untuk setiap titik. Enjoy!



Direct Methods

1. PPC Advertising Networks

Google AdSense adalah pilihan yang paling popular di bawah kategori ini, tetapi terdapat juga lain-lain. Pada asasnya, anda perlu mendaftar dengan rangkaian dan tampal beberapa coretan kod di laman web anda. Rangkaian akan menjadi iklan Kontekstual (sama ada teks atau imej) yang berkaitan dengan laman web anda, dan anda akan mendapat sejumlah wang untuk setiap klik.

Keuntungan pengiklanan PPC bergantung kepada tahap trafik laman web dan yang paling penting, pada kadar klik (CTR) dan kos per klik (CPC). CTR bergantung kepada reka bentuk laman web. Iklan yang ditempatkan tempat tinggal kali ganda atau dicampur dengan kandungan, misalnya, lebih cenderung untuk mendapatkan yang lebih tinggi CTRs. CPC, sebaliknya, bergantung kepada menarik dari laman web. Gadai-janji, produk kewangan dan pendidikan kolej adalah contoh niche yang menguntungkan (klik bernilai beberapa dolar tidak jarang), manakala topik yang berkaitan dengan teknologi cenderung untuk menerima CPC yang lebih kecil (kadang-kadang serendah beberapa sen per klik).

Sumber trafik juga boleh menjejaskan kadar CTR keseluruhan. Lalu lintas organik (yang datang daripada enjin carian) cenderung menunjukkan prestasi yang baik kerana pelawat-pelawat tersebut telah mencari sesuatu, dan mereka cenderung untuk klik pada iklan lebih kerap. trafik media sosial, di sisi lain, membentangkan teruk CTRs rendah kerana pelawat-pelawat celik teknologi dan mereka hanya mengabaikan iklan.

Senarai rangkaian pengiklanan CPC yang popular:




2. CPM Advertising Networks

Rangkaian pengiklanan CPM berkelakuan cukup banyak sebagai rangkaian PPC, kecuali anda akan dibayar mengikut jumlah jejak (iaitu, paparan halaman) bahawa iklan yang dipaparkan di laman web anda akan menjana. CPM stands for Kos per Mille, dan ia merujuk kepada kos untuk 1,000 pertunjukan.

Sebuah blog yang menjana 100,000 paparan halaman bulanan memaparkan banner pengiklanan dengan satu CPM $ 1, oleh itu, akan mendapat $ 100 bulanan.

Kadar CPM berbeza dengan rangkaian, kedudukan iklan dan format. Lebih baik rangkaian, semakin tinggi kadar CPM (kerana mereka mempunyai akses kepada pengiklan lebih). Lebih dekat anda meletakkan iklan tersebut ke bahagian atas halaman, yang lebih tinggi CPM. Semakin besar format (dari segi piksel), yang lebih tinggi CPM.

Anda boleh mendapatkan serendah $ 0,10 dan setinggi $ 10 bagi setiap 1,000 jejak (dalam beberapa kes-kes khas). Iklan CPM cenderung untuk bekerja dengan baik di laman web dengan pandangan halaman setiap nisbah pengunjung yang tinggi (contohnya, forum dalam talian, majalah dan sebagainya).

Senarai rangkaian pengiklanan popular CPM:




3. Direct Banner Advertising

Menjual ruang iklan anda sendiri adalah salah satu kaedah pencarian wang yang paling menguntungkan. Pertama dan paling penting kerana ia membolehkan anda untuk mengurangkan komisen orang tengah dan menentukan kadar anda sendiri. Format banner yang paling popular di web adalah 728 × 90 Leaderboard, 120 × 600 pencakar langit, 300 × 250 segi empat tepat dan 125 × 125 butang.

Kelemahan pengiklanan banner secara langsung ialah anda perlu mempunyai penonton yang besar untuk mendapatkan pengiklan yang berkelayakan, dan anda akan perlu meluangkan masa untuk menguruskan proses jualan, banner dan pembayaran.

Link yang berkaitan:




4. Text Link Ads

Setelah Google mengumumkan bahawa laman web yang menjual pautan teks tanpa tag NOFOLLOW akan dihukum, ini kaedah pengewangan menjadi kurang popular.

Ramai pemilik laman web masih menggunakan pautan teks untuk mendapatkan wang daripada laman web mereka, walaupun, beberapa menggunakan tag NOFOLLOW dan ada yang tidak.

Kelebihan kaedah ini adalah bahawa ia tidak mengganggu. Seseorang boleh menjual pautan teks secara langsung melalui laman web atau menggunakan rangkaian khusus seperti Text-Link-Ads dan Text-Link-Broker untuk mengautomasikan proses.

Pasar link teks dan rangkaian:



5. Affiliate Marketing

Affiliate Marketing adalah satu amalan yang sangat popular di Internet. Di bawah sistem ini, anda mempunyai saudagar yang sanggup membiarkan orang lain (rakan sekutu) menjual secara langsung atau tidak langsung produk dan perkhidmatan, pertukaran untuk komisen. Kadang-kadang jenis pengiklanan ini juga dikenali sebagai BPA (biaya per tindakan) atau CPL (kos per arahan).

Affiliate boleh menghantar pelanggan-pelanggan yang berpotensi kepada peniaga dengan menggunakan beberapa alat, daripada kain rentang untuk pautan teks dan ulasan produk.

Dalam usaha untuk mencari program affiliate yang sesuai, anda boleh beralih kepada syarikat-syarikat individu dan penerbit seperti Dreamhost dan SEOBook, atau menyertai pasar dan rangkaian affiliate.

Senarai pasar rangkaian affiliate dan popular:




6. Monetization Widgets

Trend terkini di web widget yang membolehkan anda mendapatkan wang daripada laman web anda. Contohnya termasuk Widgetbucks dan SmartLinks. Sesetengah perkhidmatan ini beroperasi di bawah skim PPC, orang lain berkelakuan seperti iklan pautan teks, lain-lain lagi link affiliate memanfaatkan.

Mereka utama perbezaan Walau bagaimanapun, hakikat bahawa mereka bekerja sebagai widget web, membuat ia lebih mudah bagi pengguna untuk plug and play perkhidmatan di laman webnya.

Senarai syarikat-syarikat yang menyediakan widget pengewangan:



7. Sponsored Reviews

PayPerPost mempelopori model ini, dengan banyak kontroversi pada awal (yang berkaitan dengan hakikat bahawa mereka tidak menghendaki pendedahan tentang siaran yang dibayar). Tidak lama kemudian syarikat-syarikat lain diikuti, terutamanya Sponsored Reviews dan ReviewMe, penapisan proses dan mengembangkan model blog yang dibayar.

Menyertai salah satu daripada-pasar ulasan yang ditaja akan memberi anda peluang untuk menulis post yang ditaja mengenai pelbagai topik. Tidak semua blogger yang sanggup untuk mendapatkan yang dibayar untuk menulis mengenai sesuatu produk atau laman web khusus (kerana ia mungkin menjejaskan kredibiliti editorial), tetapi orang-orang yang berusaha membuat wang yang baik.

Jika blog anda mempunyai penonton yang besar, anda juga boleh menawarkan ulasan yang ditaja secara langsung, memotong komisen orang tengah.

Senarai ulasan yang ditaja dan rangkaian blog yang dibayar:



8. RSS Feed Ads

Dengan penerimaan cepat teknologi RSS oleh berjuta-juta pengguna Internet, pemilik laman web mula mencari jalan untuk mendapatkan wang daripada saluran baru ini rata kandungan.

Feedburber sudah mempunyai rangkaian penerbit sendiri, dan anda boleh sign up untuk mula memaparkan pengiklanan berasaskan CPM pada footer suapan anda. Bidvertiser baru-baru ini memperkenalkan suapan RSS iklan pilihan juga, dengan skim PPC.

Akhir sekali, beberapa blog juga memilih untuk menjual kain rentang atau sponsored messages pada suapan mereka secara langsung. John Chow dan Marketing Pilgrim adalah dua contoh.

Link yang berkaitan:



9. Sponsors for Single Columns or Events

Jika anda laman web mempunyai tiang-tiang atau peristiwa tertentu (contohnya, podcast mingguan, siri temu duga, tinjauan bulanan, satu projek khas), anda boleh mencari syarikat-syarikat untuk menaja mereka secara individu.

Kaedah ini meningkatkan pilihan monetization bagi pemilik laman web, di samping memberi pengiklan kemungkinan sasaran penonton yang lebih khusus dan dengan komitmen dikurangkan.

Mashable menggambarkan mana-mana yang baik. Mereka mempunyai beberapa pilihan pengiklanan di laman web ini, termasuk kemungkinan untuk menaja kolum dan artikel tertentu, termasuk "Daily Poll" dan "Web 2.0 Invites."

Problogger juga menjalankan projek penulisan berkumpulan kadang-kadang, dan sebelum meneruskan beliau mengumumkan projek meminta tajaan.

10.Premium Content

Beberapa laman web dan blog-blog yang memberikan sebahagian daripada kandungan mereka secara percuma, dan caj bagi akses ke kandungan premium dan alat eksklusif.

SEOMoz adalah contoh yang baik. Mereka mempunyai blog yang sangat popular yang memberi nasihat dan maklumat mengenai pelbagai topik yang berkaitan SEO. Selain itu pengunjung boleh membuat keputusan untuk menjadi ahli premium. Kos $ 48 setiap bulan dan ia juga yang memberi mereka akses kepada panduan, alat dan bahan-bahan eksklusif yang lain.

11. Private Forums

Walaupun pengguna Internet forum bebas, ada juga kemungkinan untuk mewujudkan satu swasta di mana ahli-ahli perlu membayar yuran tunggal atau berulang-ulang untuk menyertai.

SEO Blackhat caj $ 100 bulanan daripada ahli-ahlinya, dan mereka mempunyai beribu-ribu daripada mereka. Jelas sekali untuk mengenakan harga untuk menjadi ahli forum yang anda perlu menyediakan nilai sebenar bagi ahli-ahli (misalnya, teknik-teknik rahsia, alat-alat, dan sebagainya).

Performancing juga melancarkan satu forum swasta baru-baru ini, memberi tumpuan kepada aspek rangkaian. Ia dipanggil Hive, dan kos bulanan ialah $ 10.

Ini hanya dua contoh. Terdapat banyak kemungkinan untuk mewujudkan satu forum swasta dan menguntungkan, anda hanya perlu mencari sudut yang menarik yang akan menjadikan ia bernilai untuk ahli-ahli.

Senarai perisian forum yang popular:


12. Job Boards

Semua blog popular yang cuba untuk papan pekerjaan memanfaatkan untuk membuat beberapa pendapatan tambahan. Guy Kawasaki, ReadWriteWeb, Problogger ... anda namakannya.

Tidak perlu diperkatakan bahawa dalam usaha untuk mewujudkan lembaga kerja yang aktif dan menguntungkan anda perlu pertama untuk memiliki sebuah blog yang tertumpu pada niche tertentu, dan jumlah trafik yang layak.

Kelebihan kaedah ini adalah bahawa ia adalah pasif. Sebaik sahaja anda mempunyai struktur di tempat, senarai kerja akan datang secara semula jadi, dan anda boleh mengenakan bayaran di mana-mana dari $ 10 sehingga $ 100 bagi setiap.

Senarai kerja yang popular lembaga perisian:



13. Marketplaces

Sitepoint adalah pasaran dalam talian oleh kecemerlangan. Beberapa laman web dan blog, bagaimanapun, cuba untuk meniru model yang pada skala yang lebih kecil.

Bergantung kepada niche anda, tempat pasaran yang membolehkan pengunjung anda untuk membeli, menjual dan produk perdagangan boleh bekerja dengan baik. Sepanjang masa anda boleh mula mengenakan bayaran yang kecil bagi penyenaraian produk baru.

Masalah dengan kaedah ini adalah bahawa terdapat tiada perisian standard di web, jadi anda perlu mengupah tukang sandi untuk mendapatkan pasaran yang bersepadu ke dalam laman web anda.

Anda boleh melihat contoh sebuah pasar yang digunakan di EasyWordpress dan pada Mashable.

14. Paid Surveys and Polls

Terdapat perkhidmatan yang akan membayar wang anda untuk menjalankan kajian kecil atau pungutan suara di laman web anda. Salah satu yang paling popular dipanggil Vizu Answers.

Pada asasnya, anda perlu mendaftar dengan mereka, dan pilih jenis pemilihan yang anda mahu menjalankan laman web anda. Kebanyakan perkhidmatan ini beroperasi di bawah model CPM.

15. Selling or Renting Internal Pages

Million Dollar Wiki dibuat konsep ini popular, tetapi ia sedang digunakan di laman web untuk masa yang lama di sekitar (periksa Pagerank10.co.uk misalnya).

Laman web ini menjual dengan bayaran satu atau sewa untuk satu muka surat yuran berulang dalaman pada domain mereka. Biasanya mereka mempunyai Pagerak sama ada tinggi atau trafik yang tinggi, supaya orang-orang yang membeli halaman akan dapat memberi manfaat dalam beberapa cara.

Melaksanakan kaedah ini di blog kecil akan sukar, tetapi konsep yang menarik dan boleh diterokai lagi.

16. Highlighted Posts from Sponsors

Techmeme mungkin mempelopori idea ini, tetapi entah bagaimana ia tidak merebak ke laman web lain. Pengumpul berita teknologi memaparkan posts editorial di kolum kiri, dan pada bar sisi mereka mempunyai seksyen yang bertajuk "Techmeme Sponsor Posts."

Pada yang post bawah seksyen ini daripada blog pengiklan dapat diserlahkan, menghantar trafik yang berkelayakan cara mereka. Memandangkan bahawa kos bulanan untuk satu tempat adalah $ 5000 dan bahawa mereka ada kira-kira 6 penaja pada bila-bila masa yang diberikan, ia mestilah berfungsi dengan baik.

17. Donations

Meletakkan link "Donate" atau butang di laman web boleh menjadi cara yang berkesan untuk mendapatkan wang, lebih-lebih lagi jika blog anda adalah khusus di mana pembaca belajar dan mendapat nilai dari kandungan anda.

Pembangunan peribadi dan blog produktiviti, misalnya, cenderung menunjukkan prestasi yang baik dengan sistem derma berasaskan (satu contoh yang baik Steve Pavlina).

Satu perubahan yang kecil kaedah ini muncul kadang-kadang yang lalu dengan Buy Me a Beer Plugin. Plugin WordPress ini membolehkan anda untuk memasukkan mesej tersuai di bahagian bawah setiap artikel, meminta para pembaca untuk cip untuk minum bir atau kopi.

18. In-text Adverting

In-Teks adverting rangkaian seperti Kontera dan Vibrant Media akan meletakkan pautan tajaan di dalam teks anda. Pautan ini datang dengan double menggariskan untuk membezakan mereka dari link biasa, dan sekali panduan gulung tetikus di atas pautan, pengiklanan akan dipaparkan. Sekiranya pengguna klik pada pemilik laman web akan membuat sedikit wang.

Sesetengah orang membuat baik wang dengan kaedah ini, tetapi orang lain mengelak daripada menggunakannya kerana untuk intrusiveness. Ia juga menarik perhatian bahawa laman web arus perdana yang sangat sedikit telah bereksperimen dengan pengiklanan dalam in-teks.

19. Pop-ups and Pop-unders

Pop-up ini adalah satu bentuk biasa lagi menjengkelkan pengiklanan di Internet. Jika anda baru cuba untuk membuat wang sebanyak mungkin daripada laman web anda, anda boleh bereksperimen dengan mereka.

Jika anda cuba untuk mengembangkan trafik dan menjana pelawat setia, walau bagaimanapun, anda mungkin perlu menjauhkan diri daripada mereka. Cuma mengambil kira beratus-ratus penghalang pop-up di luar sana: ada sebab mengapa mereka begitu popular.

Iklan rangkaian yang menggunakan pop-up:


20. Audio Ads

Juga dipanggil PPP (Pay Per Play), kaedah pengiklanan ini telah memperkenalkan Iklan Audio bersih. konsep itu adalah mudah: memainkan audio iklan kecil (biasanya 5 saat) setiap kali pengunjung masuk ke dalam laman web anda. Pengguna tidak boleh berhenti, mewujudkan kadar penukaran 100% berdasarkan pengunjung unik.

Syarikat itu masih rolling ujian, tetapi sesetengah pengguna melaporkan untuk mendapatkan dari $ 4 untuk satu CPM $ 6. Tanpa mengira kadar gaji, walaupun, ini adalah satu bentuk yang sangat mengganggu pengiklanan, jadi berfikir dua kali sebelum menggunakannya.

21. Selling the Website

Menjual laman web anda boleh menjadi sumber terakhir anda, tetapi ia mempunyai potensi untuk menjana sejumlah besar wang dalam tempoh masa yang singkat.

Tempat-tempat pasaran di forum-forum dalam talian seperti DigitalPoint dan Sitepoint sentiasa aktif dengan pembeli dan penjual laman web. Perlu diingat bahawa mereka yang paling parameter yang digunakan untuk menentukan nilai sesebuah laman web adalah hasil bulanan bahawa ia menjana, didarab dengan bilangan tertentu (penggandaan yang boleh apa-apa 5-30, bergantung kepada jangkaan penjual, pada kualiti laman web ini, khusus dan faktor-faktor lain).

Sesetengah orang juga membuat dagangan wang dan laman web Melibas. Mereka sama ada mewujudkan mereka dari awal atau membeli yang sedia ada, dan selepas penyusunan semula beberapa mereka menjual mereka untuk keuntungan.

Link yang berkaitan:




Indirect Methods

22. Selling an Ebook

Mungkin wang yang tertua membuat strategi di web, dengan menggunakan laman web untuk mempromosikan ebook berkaitan adalah cara yang sangat berkesan untuk menjana pendapatan.

Anda boleh sama ada struktur laman web di seluruh buku itu sendiri, seperti SEOBook.com, atau melancarkan ebook yang berdasarkan kejayaan laman web, seperti FreelanceSwitch yang menghasilkan buku How to be a Rockstar Freelancer.

Link yang berkaitan:




23. Selling a Hardcover Book

Ramai penulis dan wartawan memanfaatkan blog atau laman web mereka untuk menjual salinan buku Hardcover. Contohnya termasuk Guy Kawasaki, Seth Godin dan Malcolm Gladwell.

Walaupun kebanyakan orang-orang ini telah penulis terkenal sebelum mereka membuat laman web mereka, seseorang itu juga boleh mengikuti cara lain di sekeliling. Lorelle VanFossen memang betul-betul dengan buku Blogging Tips beliau. Mula-mula dia membina pihak berkuasa itu tentang subjek melalui blog beliau, dan selepas itu dia menerbitkan buku itu.

Senarai penerbitan sendiri dan perkhidmatan penerbitan:



24. Selling Templates or WordPress Themes

Oleh kerana semakin ramai orang membuat keputusan untuk mendapatkan kehadiran dalam talian, template laman web dan tema WordPress menjadi panas dan panas.

Pada segmen ini, anda mempunyai laman web arus perdana seperti TemplateMonster, serta pereka individu yang membuat keputusan untuk mempromosi dan menjual karya mereka secara bebas.

Brian Gardner dan Unique Blog Designs adalah dua contoh laman web yang membuat wang dengan jualan premium dan adat WordPress tema.

25. Offering Consulting and Related Services

Bergantung kepada niche anda, anda boleh menjana wang dengan menawarkan perkhidmatan perundingan dan yang berkaitan. Jika anda juga penulis blog anda, artikel dan maklumat yang anda akan berkongsi akan membina profil anda dan mungkin memperakui kepakaran anda khusus itu, menjadikannya lebih mudah untuk mendapatkan pelanggan.

Chris Garrett menggunakan strategi yang sama. Pertama dia mencipta blog yang sangat berpengaruh di blog dan media baru khusus, dan selepas itu dia mula menawarkan perkhidmatan perundingan kepada pelanggan dengan masalah dan keperluan yang berkaitan.

26. Creating an Email List or Newsletter

Senarai e-mel dan surat berita mewakili salah satu daripada pemasaran yang paling berkuasa dan alat membuat wang di Internet. Mereka menawarkan kadar penukaran yang luar biasa, dan kemungkinan untuk memanggil orang ramai untuk bertindak dengan cara yang amat berkesan.

Mewujudkan satu senarai yang besar adalah tugas yang sukar walaupun, jadi jika anda mempunyai laman web yang popular anda boleh memanfaatkan untuk meningkatkan bilangan pelanggan pada senarai anda.

Yaro Starak pemasar Internet yang terkenal, dan jika anda melawat blog beliau, anda akan melihat bahawa hak di atas dia mempunyai seksyen yang menggalakkan pengunjung untuk melanggan surat berita e-mel beliau. Yaro menjana lima angka dalam pendapatan setiap bulan dari surat berita e-mel, membuktikan bahawa kaedah ini berfungsi.

Senarai perisian untuk mengurus surat berita e-mel:


27. Mentoring programs

Orang sanggup membayar untuk seseorang atau sesuatu yang akan mengajar mereka dan memberi mereka pengetahuan (sebagai lawan kepada maklumat semata-mata). Pendidikan adalah salah satu industri terbesar di dunia, dan landskap dalam talian berkelakuan dengan cara yang sama.

Mewujudkan program mentor yang berkaitan dengan niche laman web anda boleh sangat menguntungkan jika anda berjaya untuk struktur dan menggalakkan ia secukupnya. Terdapat pelbagai media dan alat-alat yang boleh anda gunakan untuk menyampaikan maklumat, artikel teks untuk pelajaran audio dan video.

Brian Clark dimanfaatkan kejayaan Copyblogger untuk melancarkan program orang-orang mentor yang mengajar bagaimana untuk membina keahlian dan bagaimana untuk menjual online kandungan. Program ini bertajuk Teaching Sells, dan ia berharga $ 97 setiap bulan. Bunyi mahal, tetapi mereka mempunyai lebih 1,000 orang ahli.

28. Creating a conference around the website

Jika laman web anda mengambil kira dan menjadi seorang yang berwibawa tentang niche yang, anda boleh membuat persidangan di sekitarnya. Bergantung kepada saiz penonton anda, acara itu boleh menarik beribu-ribu orang, dan anda boleh membuat wang secara langsung dari pas dan penaja persidangan.

Search Engine Land, misalnya, telah mencipta satu siri persidangan yang melawat beberapa bandar di Amerika Syarikat dan negara-negara lain juga. Persidangan dipanggil Search Marketing Expo, dan tiket dan pas kos beribu-ribu dolar.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers