13 Cara untuk Blogger Buat Duit dengan Pengiklanan

Baru-baru ini, saya Hantar saya "Bagaimana penulis blog membuat MindMap wang" di Google +. Saya telah beberapa orang yang meminta penjelasan di sekitar seksyen Pengiklanan dan apa semua pilihan di sana bermakna. Berikut adalah ringkasan:



1. Iklan rangkaian
Ini adalah perkhidmatan seperti AdSense dan Chitika tetapi juga lebih kecil atau lebih orang-orang tempatan seperti Nuffnang (yang beroperasi di Australia dan Asia). Mereka mungkin boleh dimuatkan dalam beberapa kategori lain juga, kerana mereka menggunakan model yang berbeza untuk menyampaikan iklan mereka.



2. Kos Per Jejak (CMP)
Ini adalah di mana anda menjual ruang untuk iklan dan mendapat bayaran berdasarkan atas berapa kali beban. Biasanya anda akan dibayar setiap 1000 jejak iklan. Kadar berubah-ubah banyak, bergantung kepada topik. Terdapat banyak sangat rendah, "sisa" rangkaian iklan di luar sana yang membayar anda jumlah sedikit satu kesan, tetapi jika anda mempunyai nilai istimewa yang lebih tinggi, anda boleh mendapat wang yang lebih baik. Saya telah dibayar sehingga $ 40 per 1000 pertunjukan. 
3. Kos Per Perolehan (CPA)
Iklan ini membayar hanya apabila seseorang mengambil beberapa jenis tindakan selepas mengklik iklan. Tindakan mungkin jualan tetapi juga boleh mendaftar untuk perkhidmatan, meninggalkan alamat e-mel, dan sebagainya. 

4. Kos Per Klik (bpk)
Ini adalah apa yang AdSense digunakan untuk: setiap kali seseorang klik iklan anda, anda akan mendapat jumlah tertentu. Sekarang AdSense melakukan kombinasi iklan CPC dan CPM-mereka bergaul mereka. 

5. Tajaan
Ini adalah apa yang saya lakukan pada ProBlogger. Saya menjual spot iklan pada setiap bulan demi bulan kepada penaja untuk jumlah yang tetap setiap bulan. 

6. Teks pautan
Apabila anda menjual pautan teks di laman anda, orang yang membeli link di biasanya melakukannya untuk tujuan ranking enjin carian. Akibatnya, Google mengerutkan dahinya ini dan anda boleh mengambil risiko kedudukan carian anda sendiri dengan melakukannya. Saya tidak melakukan ini, seperti yang saya lihat sebagai sedikit yang terlalu berisiko, tetapi sesetengah penulis blog masih. Teruskan dengan berhati-hati. 

7. Bayar per post
Juga dikenali sebagai jawatan yang ditaja (iklan sunting), ini adalah di mana anda dibayar untuk mengkaji semula sesuatu produk atau menggalakkan dalam sesuatu jawatan. Bloggers telah diubah pendirian etika mengenai perkara ini. Secara umumnya pada hari ini, anda dikehendaki untuk mendedahkan bahawa anda dibayar untuk jawatan itu. 

8. Ayub board / Iklaneka
Jika anda beroperasi dalam khusus di mana orang yang membeli dan menjual produk atau ada kerja yang rakyat mahu untuk mengiklan ini boleh menjadi sumber pendapatan yang bagus. Anda perlu boleh untuk menarik pengiklan dan orang-orang yang mereka mahu melihat iklan untuk membuat ia bekerja, walaupun-jadi anda memerlukan lalu lintas dan profil. 

9. Pengiklanan Newsletter
Ini adalah kawasan yang semakin meningkat bagi saya. Beberapa pengiklan suka jenama mereka dimasukkan ke dalam e-mel yang anda hantar kepada pembaca. Kami mendapati gabungan beberapa iklan di tapak banner penajaan dengan benda asing dalam surat berita kami adalah cara yang baik untuk menjual ruang untuk pengiklan.<= "" H2 = "">
Sesetengah rangkaian iklan (seperti AdSense) mempunyai cara-cara untuk berbuat demikian tetapi anda juga boleh menjual penajaan di RSS feed anda secara langsung. Kami menggunakan plugin WordPress yang dipanggil RSS Footer untuk menambah iklan dalam suapan RSS ProBlogger.
Berikut adalah beberapa idea-idea yang perlu saya tambah untuk mindmap ...<= "" H2 = "">
Rangkaian iklan seperti Kontera menawarkan ini, dan saya fikir Chitika dan beberapa yang lain juga. Mereka iklan yang muncul dalam catatan anda, mengubah kata kunci tertentu ke dalam iklan kecil (mereka biasanya mengubah warna perkataan dan / atau menggariskan supaya ia kelihatan seperti pautan). Berlegar seseorang apabila lebih perkataan iklan kecil muncul dengan penerangan produk yang mereka boleh membeli. Sesetengah penulis-penulis blog mendapati iklan tersebut menukarkan dengan baik, tetapi yang lain mendapati mereka mengganggu. 

12. Pengiklanan Video
Jika anda menerbitkan video, anda mungkin berminat dalam integrasi Youtube dengan AdSense, yang membolehkan anda untuk mengaut keuntungan dari iklan yang muncul dalam video anda. 

13. Imej iklan
Semalam + Scott Fitzgerald memberi amaran kepada saya ImageSpace Media, yang mempunyai sistem yang menambah iklan ke imej anda. Ini adalah sama dengan iklan yang mungkin anda lihat dalam video Youtube yang pop up dan yang boleh diminimumkan.
Terdapat kursus typs lain iklan dan iklan yang muat ke dalam berbilang kategori di atas. Apakah jenis yang anda gunakan, jika ada?


Original post:13 Ways for Bloggers to Make Money with Advertising

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers