Elakkan Dari Membeli Produk Kandungan Kapur Barus


Elakkan Dari Membeli Produk Kandungan Kapur Barus, Produk Mengandungi Camphor BUKAN Untuk Kanak Kanak Bawah 2 Tahun.




Camphor atau kapur barus merupakan bahan yang banyak digunakan dalam produk sapuan yang ada di pasaran. Ia digunakan untuk melegakan kesakitan, gatal, batuk dan selsema.

Walaubagaimanapun. produk yang mengandungi kapur barus TIDAK SESUAI untuk digunakan untuk kanak kanak yang berusia 2 tahun ke bawah. Ia boleh mengakibatkan sawan dan bahaya untuk mereka.




Jika anda perhatikan kotak produk yang berdaftar, ada tanda amaran yang diletakkan.

Hati hati ya, jangan letak di hidung, mata atau kulit yang luka. Bahan dari kapur barus ini boleh menyerap masuk ke darah dengan pantas dan menyebabkan kesan toksik.




Apa pun produk korang nak guna jangan lupa baca label. Semua dah tertulis pada label. Tinggal kita nak baca je. Jadilah pengguna bijak!

































Comments

  1. Replies
    1. hihihii memang pun tapi untuk kanak kanak bawah 2 tahun je yg xsesuai, untuk dewasa boleh belasah je pakai tpi kadang2 saya penah sapu minyak angin nie around peha sebelum tidur pastu tu dalam 2 jam tidur tiba2 urat jadi cekang mcm kena tarik mengkarung tu agaknya mmg xsesuai gak untuk saya pakai agaknya la.

      Delete

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers