Isu TTPA: NGO Melayu bidas Rafidah

Isu TTPA: NGO Melayu bidas Rafidah
Tok Him mendakwa Rafidah tidak membuat kajian mendalam sebelum mengeluarkan kenyataan

Kenyataan bekas Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Tan Sri Rafidah Aziz yang meminta rakyat negara ini tidak mempolitikkan isu Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) dibidas badan bukan kerajaan (NGO) Melayu.

Jurucakap Majlis NGO-NGO Malaysia, Datuk Ibrahim Ali berkata,isu TTPA tidak boleh dianggap sebagai bukan isu politik, kerana keputusan yang dibuat itu sangat berkaitan rapat dengan bidang berkenaan.

“Jadi bila Rafidah kata jangan politikkan isu TTPA, ini tidak betul kerana akhirnya keputusan meluluskan TTPA ini merupakan keputusan politik.

“Dia nak pertahankan TTPA tapi dia sendiri tidak membuat kajian secara mendalam,” katanya dalam sidang media pada Jumaat.

Ibrahim yang juga, Presiden Perkasa mendesak kerajaan supaya menarik diri dan menolak rundingan TTPA.

Katanya, ia kolonisasi alaf baharu yang akan mengurangkan keberkesanan agenda Bumiputera.
‎”Sebelum ini, kerajaan telah memberi jaminan melalui pelbagai kenyataan bahawa hak Bumiputera tidak akan tergugat.

“Kata perlu dikota. Kami ingin tahu apakah ada dasar baharu akan diwujudkan pada masa akan datang dilarang dibawah FET dan Expropriation?,” katanya.

Jelasnya, rundingan yang bakal dipersetujui kerajaan bakal meminggirkan kaum Bumiputera selain menolak Perlembagaan Negara.

“Kerajaan harus sedar bahawa agenda Bumiputera adalah agenda nasional. Oleh itu kerajaan wajib terus perkukuh agenda Bumiputera dan tolak TPPA,” ulasnya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers