Yusof Haslam: Syamsul tunjuk respons positif

Yusof Haslam: Syamsul tunjuk respons positif
Syamsul Yusof

Yusof Haslam: Syamsul tunjuk respons positif


INSIDEN  filem KL Gangster 2 yang bocor di internet sebelum tayangan membuatkan pengarahnya, Syamsul Yusof, bukan saja merajuk bahkan turut menghilang diri dari media dan juga keluarganya sendiri.  

Lebih sebulan memencilkan diri, bapanya, Datuk Yusof Haslam berkata, kini Syamsul sudah pun menunjukkan respons yang positif apatah lagi filem itu mendapat sambutan yang sangat menggalakkan daripada peminat dalam tempoh empat hari tayangan.

“Syamsul kini tinggal dengan adik saya. Saya masih lagi belum berkesempatan untuk berjumpa dengan dia. Tetapi semalam (Ahad) dia baru saja mula bermesej dengan ibunya.

“Biasalah, anak lebih rapat dengan ibu. Malah, ibunya juga ada berpesan pada saya, bagi dia sedikit masa untuk menenangkan fikiran,” katanya ketika dihubungi Zass, semalam.

Dalam pada itu, Yusof memberitahu, filem KL Gangster 2 berjaya mengutip RM3.1 juta dalam tempoh empat hari tayangan bermula 3 Oktober lalu, termasuk tiga hari tayangan awal pada 27 hingga 29 September lalu.

Menurutnya, walaupun filem KL Gangster 2 menghadapi masalah cetak rompak sebelum tayangan, namun dia tetap bersyukur dengan jumlah kutipan tersebut.

“Jumlah kutipan itu tidak seperti KL Gangster yang berjaya peroleh lebih RM6 juta dalam tempoh empat hari, tetapi dalam situasi kini yang bocor di internet, jumlah itu tetap memberangsangkan.

“Alhamdulillah, ramai peminat masih lagi datang ke pawagam untuk menonton sebagai tanda memberi sokongan,” katanya yang tidak berani untuk meletakkan sebarang sasaran ke atas filem yang menelan belanja sebanyak RM4.5 juta itu, sebaliknya mengharapkan agar ia
mampu balik modal dengan kutipan RM7.5 juta termasuk kos promosi.

Sementara itu, Yusof turut berharap agar semua pihak terutamanya kerajaan bangkit sekali gus mengambil tindakan di atas perlakuan sabotaj ini.

“Ini bukanlah satu perkara remeh, sebaliknya kalau dibiarkan, ia akan menjadi parasit sehingga mampu membunuh industri,” tegasnya.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers