Unblock DNS Router Streamyx

Aku Berlindung Dengan Nama Allah S.W.T Daripada Godaan Syaitan Yang Direjam, Dengan Nama Allah S.W.T Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani, Aku Bersaksi Bahawa Tiada Tuhan Yang Layak Disembah Melainkan Allah S.W.T Dan Aku Bersaksi Bahawa Nabi Muhammad S.A.W Itu Pesuruh Allah S.W.T. Assalammualaikum W.B..T dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog iskandarX Society.

Ok, ada juga sahabat is yang tak leh kunjung blog is, rupa-rupanya adalah disebabkan dns kena block untuk ke website facebook, blogger serta lain2 (adult atau something website warez). So kat sini a little tutorial unlock balik DNS tu dengan hanya edit dns pakai open Google DNS.

Kalau korang pakai windows 7 memang terbaik lah sebab is buat tutorial dengan windows 7, ok tanpa buang masa bebanyak is pun meluat nak melalut dah tak sabar is nak karut kan hahahahaha, ikuti step dibawah.



1. Pegi kat taskbar desktop sebelah kanan bawah, nampak icon network kan?


2. Ok rightclick mouse kat icon network tu dan ambik Open Network and Sharing Center.


3. Next, nampak kan dia kuar menu network center? Ambik change adapter setting sebelah kiri menu tersebut.




4.  Bagi yang LAN ambik Local area network, kalau wifi ambik yang wifi lah sama je stepnya untuk kedua-dua jenis networking. Rightclick kat icon network adapter tu dan ambik propertise.

5. Keluar Dialog popup Local/wifi Area Connection Properties tu, ambik atau highlight atau select Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4), boleh click 2 kali atau lepas select klik Properties kat bawah dier tu.

6. Nampak option untuk Obtain DNS server address automatically, tu? ok korang ambik yang bawah dia tick lubang bawah tu untuk select option use the following DNS server addresses.



7. ok yang 1, korang dah select dia akan keluar form lah untuk option server DNS ikuti langkah 2 untuk siap sedia masukkan address baru.
8. Langkah pertama taip Preferred DNS server: 8 8 8 8 dan Alternate DNS server 8 8 4 4., kemudian langkah kedua klik ok dan close semua dialog box, dan refresh kan browser atau nak restart pc pun boleh.

Kalau korang nak masuk tak leh jugak, korang jumpa admin kat office, sekolah cekik2 dia dan ugut dia nak tanam hidup2 kalau tak buka port untuk ke blogger dan facebook dan YM hahahahahahaaaaa selamat mencuba.

Comments

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers