iskandarX Society Review samsung galaxy note 10.1

Pertimbangkan ia kesan daripada campur dekad TV realiti, tetapi dibuat oleh orang ramai-pendekatan telah berkembang ke wilayah baru: teknologi R & D. Atau jadi Samsung pengendalian yang sangat awam Nota Galaxy 10.1 mahu kita percaya.

Teras ke dalam perhatian Amerika seperti Idol di Kongres Dunia Mudah Alih awal tahun ini, sabak masih belum selesai, susulan kepada pena dibolehkan Galaxy Nota telefon, telah dipaksa untuk melaksanakan untuk gerombolan dalaman ragu-ragu.


Pasti, ada bakat mentah pada paparan dan kita dapat melihat janji pencabar ini 10-inci (kita berkata sebanyak dalam pratonton menyeluruh kami), tetapi ia juga jelas syarikat itu telah menguji perairan pengguna, memancing undi keyakinan sebelum berterusan landasan pembangunan.

Hardware


Adakah ini membuat perdana Samsung terbaru Clarkson Kelly kategori tablet? Ia adalah satu analogi yang tepat, jika anda berfikir tentang hal ini: Kelly mahu menjadi negara Nota 10,1 mahu menjadi alat yang pro-pereka, tetapi tidak dibenarkan. Mengapa? Nah, hanya meletakkan, produk menjual lebih baik apabila mereka sedang dibuat lebih sedap untuk pelbagai yang lebih luas citarasa. Itulah sebabnya syarikat yang digunakan MWC untuk mengukur pendapat yang popular sebelum membentuk produk belum dicuba ke dalam sesuatu yang wth rayuan yang lebih luas. Akhirnya, yang bermakna satu palsuan drastik: sejak MWC, yang Nota 10,1 telah menerima slot untuk bahawa Pen S, perisian diselaraskan, satu quad-core Exynos 4 cip dan 2 konfigurasi penyimpanan: 16GB / 32GB, berharga $ 499 dan $ 549, masing-masing .

Jadi ia kini mempunyai kuasa kuda yang lebih bawah hud, yang lebih terjamin, tetapi adalah bahawa cip cukup untuk meningkatkan Nota 10,1 's rayuan massa? Pembeli bijak akan dapat memaafkan yang agak rendah-res 1280 x 800 paparan? Digitizer Wacom akan meningkatkan sabak ini lalu Android lebih generik dan saingan IOS? Atau ciri yang akan menghalang rayuan meluas, menarik terutamanya profesional kreatif? Bertemu kita selepas rehat untuk melihat jika Nota 10,1 boleh berjaya sebagai tablet orang umum multitasking itu pergi ke.

Untuk lebih baik atau lebih teruk lagi, Samsung berpegang kepada ketahanan kandang plastik tandatangan. Belakang aluminium menolak, ia akan kelihatan, adalah untuk OEM lain. Jadi jika membina premium adalah puncak pada senarai semak anda, anda selamat boleh berhenti membaca sekarang. Dalam bentuk prototaip, Nota 10,1 dirasai seperti barangan mewah, terima kasih kepada kepungan matte (maka kelabu gunmetal). Tetapi dalam pembalikan mengejutkan sudah tentu, penamat lembap telah sejak hilang, hanya akan digantikan dengan jenis yang sama sokongan berkilat digunakan pada OG 10,1. Ia tidak hairanlah kecil bahawa syarikat itu membuat perubahan ini, memandangkan barisan kembung tablet hampir serupa. Ini adalah sabak Android yang memerlukan perhatian kepada dirinya, walaupun ia mungkin tidak betul.

Tiada dua cara mengenainya: Nota 10,1 kelihatan dan berasa jenis murah. Bermula dengan aduan paling serius kami, ia terdedah kepada squeaks dan creaks peranti bajet rendah, yang pastinya bukan sesuatu yang anda akan kaitkan dengan produk $ 499 - apatah lagi perdana. Walaupun protestations kami, walaupun, ini adalah Samsung MO Tetapi, seperti dengan halo produk lain syarikat itu, Galaxy S III, kita akhirnya memutuskan ia adalah yang terbaik untuk berdamai dengan kekurangan ini bakat reka bentuk dan bukannya cuba untuk menghargai set ciri-ciri yang menjadikan ia alat berdiri keluar.

Kembali apabila ia masih dalam pembangunan, Nota 10,1 mempunyai satu kekurangan ketara: kekurangan slot S-Pen. Pengawasan yang sejak itu telah diperbaiki dan hasilnya, casis adalah anak lelaki yang lebih luas pada kadar 0.35 x 7.1 x 10,3 inci (8.9 x 180,4 x 261.6mm), membenarkan ia untuk menampung perumahan yang sepanjang pinggir kanan bawah. Pada permukaan, yang kira-kira itu kira-kira setakat perubahan tablet (ambil perhatian: HSPA + versi global menambah slot SIM untuk penggunaan suara dan data).

Susunan pelabuhan dan kunci perkakasan telah berubah, padanan susun atur pada Galaxy Tab 2 10,1. Ada slot proprietari pengecasan pada tepi bawah, persediaan dwi-penceramah mengapitnya skrin dan butang kuasa, jumpelang kelantangan, microSD slot (menyokong kad sehingga 64GB), IR BLASTER dan fon kepala 3.5mm jack top up. Sekitar belakang, Nota 10.1 adalah benar-benar kosong, mempamerkan hanya logo Samsung. Anda akan, bagaimanapun, mencari jalur perak sepanjang separuh atas tudung, yang menempatkan kamera 5 megapiksel belakang (sehingga daripada 3 megapixel apabila ia mula-mula diumumkan) dan kilat tunggal LED. Seperti untuk sahabat 1.9 megapiksel hadapan penempuh modul, ia duduk di atas paparan bersama-sama dengan sensor ambien.

Mungkin perubahan yang paling penting di sini adalah orang-orang yang Samsung dibuat kepada internals Nota 10.1 's. Manakala ia telah diumumkan dengan CPU dual-core, syarikat yang bertukar yang keluar untuk Exynos quad-core lebih berkuasa 4 mencatatkan pada 1.4GHz - dan apa perbezaan empat teras membuat. Untuk melengkapkan ini pemprosesan mungkin, Samsung melemparkan dalam RAM 2GB sihat dan bateri 7,000 mah untuk menyimpan pengalaman bertahan. Kami akan menyelidiki lebih mendalam ke dalam prestasi kemudian, tetapi yakinlah tab ini boleh mengambil apa sahaja yang anda membuang di dalamnya dan kemudian beberapa.

Jadi pembinaan keseluruhan memegang teguh kepada pendekatan cuba-dan-benar peranti Samsung lalu, tetapi bagaimana ia merasakan di tangan? Nah, mempertimbangkan dimensi telah berkembang, ia masih berasa reassuringly ringan dan terurus. Seberat £ 1,31 (0.6kg), ia adalah selesa untuk memegang dalam satu tangan ketika anda genggaman S-Pen di lain-lain, walaupun tepi boleh melakukannya dengan sedikit melembutkan.

Dan bagaimana pula bahawa S-Pen? Telah ia melihat evolusi? Adakah terdapat apa-apa loceng dan wisel tambahan yang dimasukkan ke dalam ia? Adakah bentuk bujur untuk membuat patut semulajadi dalam tangan? Well, ya, dan tidak sorta kinda. Benarkan kami untuk menghuraikan. Untuk semua lilitan, S-Pen masih merasakan sebagai cahaya sebagai bulu - dan itu bukan semestinya satu perkara yang baik. Seperti tablet sendiri, pen menyampaikan rasa rendah diri dan akhirnya boleh guna. Untuk apa yang bernilai, terdapat butang berfungsi dengan baik diletakkan terletak di sebelah pen yang mudah untuk mencari dengan jari anda. Jika itu tidak cukup mengesankan, Samsung akan menjual dua pen tambahan - satu dengan hujung pemadam dan lain sarung yang lebih besar untuk cengkaman yang lebih semula jadi.

Ding, ding, ding. Itulah berapa kali loceng berdering untuk menghitung Nota 10,1 's 1280 x 800 TFT LCD paparan. Samsung jelas membuat kompromi untuk mengekalkan harga rendah, tetapi ada benar-benar tiada sebab untuk syarikat itu telah diselesaikan pada paparan lumayan. Apabila kita dipratonton tablet ia adalah kerja dalam kemajuan, jadi paparan dilupakan adalah lebih mudah untuk memaafkan - iPad baru Apple baru sahaja menyaksikan pelancaran awam, meninggalkan banyak Samsung masa untuk rejigger senarai bahagian dan berpotensi benjolan skrin itu kepada 1.920 x 1200 resolusi. Namun, syarikat tidak dan kita masih keliru.

Namun, ia adalah panel diservis: warna adalah seimbang (dibantu oleh mod Dinamik dan Filem) dan sudut tontonan yang tajam, walaupun skrin tidak mangsa jatuh ke tanah runtuh sedikit dan silau. Terutamanya, kami kecewa dengan kepadatan piksel tab, dan kita tidak boleh bayangkan pereka grafik dan lain-lain jenis kreatif akan kagum sama ada.

Keberanian Nota 10.1 harus menjadi satu sumber kebanggaan bagi jurutera Samsung, dan tempat ini lebih jelas daripada dalam pelaksanaan licin multiscreen tablet (lanjut mengenai ini dalam seketika). Tetapi manakala jejak perisian anekdot boleh cat satu gambaran abstrak apa yang berlaku di bawah hood, penanda aras meletakkan satu pelan tindakan untuk apa yang benar-benar mungkin, dan bayangan pada apa yang berpotensi mungkin berbohong belum diterokai. Sejak senarai spec tab adalah campuran yang tidak sekata, kita berbintik-Tompok terhadap pelbagai kontemporari Android Slates yang berkongsi beberapa ciri-ciri yang sama - sama ada resolusi yang sama, pelbagai teras CPU atau Android 4.0 sebagai OS. Dalam hal ini, banyak pesaing kita dipilih - Acer Iconia Tab A700, ASUS 'Pad Transformer TF300 dan Infinity Pad Transformer TF700 - pek Tegra 3 internals. (Tab dwi-teras Galaxy 2 10,1 tidak.) Namun, walaupun bersenjata dengan kuasa kuda yang besar itu, tidak membuktikan perlawanan saksama untuk chipset proprietari Samsung. Itu bukan untuk mengatakan Nota 10.1 kemenangan dipertikaikan bertakuk di seluruh lembaga; kita log kerugian AnTuTu marginal dan hasil Nenamark yang meletakkan di atas setanding dengan semua orang 3 tablet Tegra kita disebut.

Jadi tentang pilihan yang multiscreen. Ciri ini, yang tidak demoed kepada model asal yang diumumkan pada MWC, memberikan pandangan yang mudah berpecah-skrin. Semua diberitahu, anda boleh memilih daripada enam aplikasi - Nota S, Galeri, Video, Pelayar, Pejabat Polaris dan E-mel. Tetapi keseronokan multitasking tidak berakhir di situ: pengguna kuasa boleh memuatkan pemain pop-up video pada separuh bahagian atas skrin, memanggil sehingga pelbagai aplikasi mini dari pintasan pada skrin atau seret dan menggugurkan kandungan klipbod dari pelayar atau Galeri untuk Nota S dan Pejabat Polaris. Semasa ujian kami, kami melancarkan sebanyak lapan aplikasi serentak, yang kelihatan tidak mempunyai kesan menjejaskan ke atas main balik video dan hanya sedikit terjejas masa tindak balas keseluruhan sabak. Dalam penggunaan dunia sebenar, anda akan menjadi keras ditekan untuk mencari satu senario di mana melampau seperti multitasking adalah lebih perlu, dan kita mengesyaki bahawa potensi kuda beban akan memuaskan walaupun kuasa pengguna yang paling arif.

Seperti yang anda mungkin jangkakan, Nota 10.1 menyampaikan prestasi konsisten pepejal melainkan dibebani dengan beban kerja yang tidak realistik (lihat di atas). Semua diberitahu, tablet menyampaikan solek, pengalaman cecair, yang gembira tidak termasuk peralihan gemuruh banyak.

(Clearkan)

Nota 10,1 datang dalam dua perisa: HSPA + dan WiFi sahaja (bekas sudah boleh didapati di peruncit dalam talian seperti Negri Elektronik). Buat masa sekarang, sekurang-kurangnya, hanya versi WiFi akan boleh didapati di Amerika Syarikat. Jadi sementara kita tidak boleh mengatakan berapa lama tab akan berlangsung apabila terikat dengan sentiasa pada sambungan 3G, kita boleh bercakap dengan jangka hayat varian WiFi sahaja. Kerana ia berlaku, ini adalah sama 7000 mah bateri yang digunakan dalam Tab Galaxy 2 10,1, kecuali di sini ia ditugaskan untuk menyokong pemproses quad-core. Bagaimana ia tambang? Dengan cahaya untuk penggunaan sederhana, ia adalah mudah untuk menyebarkan satu pertuduhan kitaran penuh sepanjang tempoh tiga hari - itulah dengan melayari beberapa kasual, streaming video, penggunaan pemantauan media sosial dan ringkas pengambilan gambar. Tetapi selagi peranti mungkin berlangsung anda dalam dunia sebenar, ia juga sangat perlahan untuk cas semula, jadi merancang sewajarnya dan tidak mengatakan kita tidak memberi amaran kepada anda.

Di bawah ugutan bateri kita lebih formal buruk ujian, yang melibatkan menggelung video daripada simpanan tempatan dengan kecerahan skrin yang ditetapkan pada 50 peratus, Nota 10.1 diadakan keluar untuk lapan jam pepejal. Sekali lagi, harus diingat bahawa angka mewakili ketegangan kedua-dua 4 Exynos dan 10-inci 1280 x 800 skrin. Kalaulah Samsung memilih untuk meningkatkan kualiti paparan HD penuh, keputusan ini dunia sebenar akan mempunyai disusutnilai lebih jauh, memaksa syarikat itu untuk pergi dengan bateri yang lebih besar dan tablet weightier. Walaupun begitu, ini tempat menunjukkan Nota 10,1 jauh ke bawah pada tablet tiang totem, tamparan dab antara Kebakaran Kindle dan Galaxy Tab 7,0 Plus - tidak tepat perbandingan memuji-muji.

Dalam dunia yang sempurna, Nota 10,1 akan melanda runcit berjalan Jelly Bean hak keluar dari kotak. Itulah senario impian kami untuk ini dan setiap peranti Android yang lain, tetapi seperti yang kita telah enggan datang untuk menerima, kebanyakan pengeluar mahu meletakkan setem masing-masing pada sistem operasi Google bersatu. Dan sebagainya, kita sedang berhadapan dengan versi berkulit Sandwich Ais Krim, kini terserempak kepada 4.0.4 dan diramal diselimuti dalam Samsung TouchWiz UX. Pemurni tidak perlu mempunyai banyak kesulitan acclimating tindihan ini tertentu kerana ia sebenarnya agak ringan, walaupun ia dipenuhi dengan 21 pra-dimuatkan aplikasi - kno, Barnes & Noble Nook, Netflix, Peel Smart Jauh dan Dropbox, hanya untuk menamakan beberapa. Samsung meyakinkan kita upgrade ke Android 4,1 akan tiba pada tahun ini, jadi mengharapkan berita yang lebih konkrit di hadapan bahawa dalam bulan-bulan akan datang.

Untuk bercakap tentang selok-belok Sandwich Ais Krim adalah untuk membangkit-bangkit berita semalam. Dengan itu dalam fikiran, kita tidak akan mempulkanisir wilayah biasa itu. Sebaliknya, mari kita memberi tumpuan kepada apa yang Samsung dilakukan untuk mengoptimumkan tablet bagi yang S-Pen. Dari saat anda mendapatkan stylus daripada pemegang kulit, menegak-menu mini slaid keluar dari tepi kanan skrin memaparkan lima aplikasi dioptimumkan dan pilihan tetapan. Ini toolbar jalan pintas boleh disesuaikan dalam bahawa anda boleh mempunyai aplikasi tertentu membuka apabila anda mengeluarkan pena daripada slot. Sekarang, hanya lima permohonan direka untuk mengambil kesempatan tertentu fungsi ini: Nota S, Perancang S, Crayon Fizik, Photoshop Touch dan Pejabat Polaris. Dan, seperti dengan telefon Nota Galaxy, S-Pen juga boleh digunakan untuk mengambil screenshot (hanya jangka tekan butang fungsi manakala menyentuh pena ke skrin).

Samsung sudah dibuat SDK S-Pen disediakan kepada pemaju, jadi ada peluang Nota 10,1 boleh mendapat sokongan yang lebih banyak pada masa hadapan. Realistik, walaupun, pengguna akan perlu membuat adakah dengan suite perisian curated Samsung atau menggunakan S Cadangkan (syor enjin syarikat) untuk mencari aplikasi dioptimumkan lain. Jadi apa yang benar-benar berubah kerana kita lepas menyaksikan Nota 10.1 Mac? Sebagai permulaan, tahap sensitiviti S-Pen telah meningkat kepada 1,024 darjah mengesankan tekanan. Anda tidak akan mempunyai banyak perlu bagi sokongan sentuhan itu nuanced dengan kegunaan umum, tetapi api sehingga Nota PS Touch atau S dan anda akan mula menghargai ketepatan. Perkara yang sama juga untuk penolakan sawit tablet - keupayaan untuk sabak untuk mengesan input stylus manakala tangan anda terletak pada skrin. Ini juga, telah diperhalusi kerana kita mengambil itu sebelum membina untuk spoin.

Sokongan aplikasi dioptimumkan akan kelihatan-cara logik untuk melaksanakan berjaya S-Pen pelaksanaan seluruh sabak itu, tetapi Samsung yang diambil ia satu langkah ke hadapan, melambung di-tetikus-seperti keupayaan untuk berlegar (dibantu oleh tetapan ikon satu pilihan) dan mencetuskan menu dropdown apabila melayari laman web. Ia adalah kecil berkembang, tetapi salah satu yang tarbil Nota 10.1 peranti lain lalu, mengubahnya menjadi alat produktiviti bona fide.

Banyak telah diperkatakan tentang kemasukan Nota 10,1 's PS Touch, aplikasi yang biasanya kos $ 10 di kedai Google Play. Walaupun ia adalah versi pared ke bawah program desktop penuh yang digunakan oleh pro, ia tidak menawarkan suite teguh alat yang perlu sila pro dan amatur sama. Samsung bekerja rapat dengan Adobe untuk mengasah app supaya pertama kali menyesuaikan stylus berpandukan navigasi akan mendapati pengalaman intuitif. Untuk itu, terdapat juga koleksi tutorial berguna bersedia untuk memegang tangan newbs melalui proses pasca produksi.

Terutamanya hadir, bagaimanapun, adalah aplikasi Adobe Photoshop seperti sahabat yang lain, Idea. Malah Odder, ia telah dipasang kepada model pra-pengeluaran kita mula-mula melihat di MWC dan kemudian diuji dalam preview kami. Mujurlah, ketiadaannya tidak akan memberikan kesan negatif terhadap pengguna, sebagai aplikasi yang pada dasarnya versi suling PS Touch, hanya dengan aplikasi kurang praktikal. Kita tidak sedih untuk melihat ia pergi, dan kita juga tidak akan terlepas memo S, satu lagi aplikasi pra-pembebasan yang telah ditendang untuk mengekang. Seperti Idea, Memo adalah lebih atau kurang lebihan, versi dikotak pasir Nota S yang tidak mempunyai alasan untuk yang sedia ada pada sendiri. Tidak seperti Idea, bagaimanapun, Samsung memilih untuk Memo kali ganda S ke Nota S sebagai pilihan template - tepat di mana ia sentiasa milik.

Jika tidak, majoriti fungsi Nota S telah tinggal yang sama. Pengguna masih boleh memilih dari pelbagai satu pilihan pen, saiz berus dan warna untuk input-berasaskan tulisan atau memilih untuk input berasaskan teks menggunakan yang keyboard pada skrin yang, terima kasih kepada Tweaker syarikat, yang kini ditawarkan dalam 3 layout: tradisional QWERTY; Terapung , yang membenarkan pengguna untuk menyesuaikan penempatan pada skrin; dan Split, Samsung mengambil pada keyboard ibu jari. Pilihan menu hadir untuk mengeksport ciptaan anda dalam pdf, jpg, snb atau teks format dan menghantar melalui e-mel, Dropbox, Bluetooth atau WiFi Langsung.

Pengiktirafan tulisan tangan pada Nota 10.1 pesat hadapan di mana ia adalah kali terakhir kita diuji perkara ini. Banyak untuk menggembirakan kami, perisian tablet dapat betul masuk akal kursif tidak boleh dibaca kita, menterjemahkan chickenscratch kami ke dalam teks yang betul. Ambil masa untuk menulis dengan kemas di cetak dan anda akan mencari kesalahan tidak dengan kuasa sabak kefahaman. Malah rangkap bentuk telah dipertingkatkan supaya ia kini lebih konsisten menyusunnya angka geometri ceroboh ke dalam konfigurasi yang sesuai.

Nota 10,1 tidak perlu pergi ke untuk fotografi atau sekurang-kurangnya, tidak peranti anda bergantung kepada untuk detik-detik sekejap inspirasi. Tidak, modul 5-megapiksel belakang ini sabak tidak mengendalikan menangkap imej spontan dengan rasa apa-apa kemahiran. Ia sebenarnya benar-benar mengecewakan dengan kesukaran memberi tumpuan dan lag yang besar antara saat anda mencetuskan butang pengatup skrin dan hasil akhir. Semasa walkabout fotografi kami di pusat bandar New York, kita mendapati diri kita menyentap beberapa mengambil imej yang sama yang tepat dan tidak pernah cukup pendaratan masih yang memenuhi jangkaan kami. Juga, kekurangan tab skrin HD penuh adalah amat jelas di sini, kerana ia membawa kita untuk percaya pada lebih daripada satu majlis bahawa imej-imej yang kita akan ditembak berkualiti rendah. Itu tidak benar-benar kes itu, sebagai kumpulan terakhir kami 2.560 x 1.920 tembakan tidak hadir beberapa gambar yang melebihi purata dengan tahap yang boleh diterima terperinci dan mendalam bidang. Secara keseluruhannya, walaupun, gambar cenderung untuk mempunyai kualiti yang kabur - lembut dinyalakan dan ditapis, walaupun lampu luar banyak.

UI kamera termasuk adalah tidak berbeza daripada tablet dan telefon pintar Samsung berjenama lain, walaupun ia tidak menawarkan sehingga ditembak Kongsi dan Buddy bahagian photo - dua fungsi pintar yang memulakan kerjaya pada III Galaxy S dan yang menghantar gambar ke peranti lain melalui WiFi diarahkannya. Selain dari orang-orang tetapan baru, selebihnya adalah pelbagai biasa anda tempat kejadian dan menembak mod, togol untuk ISO, imbangan putih dan pendedahan, serta pilihan panorama.

Penawanan mod video 720p menghasilkan sama keputusan separuh masak. Main balik mengalami kualiti imej berjerebu yang sama dan juga kelihatan agak goyah kerana kekurangan penstabilan imej. Audio kami, bagi sebahagian besar, adalah berbeza, jika anak lelaki sayu, tetapi kemudian sekali lagi kita berlaku untuk menangkap penangguhan dari menghancurkan sekitarnya trafik.

Persaingan
Bermula pada $ 499, asas Nota Samsung 10,1 model seolah-olah membeli yang cukup munasabah apabila anda faktor di samping pemproses S-Pen, PS Touch, Exynos 4 dan 16GB penyimpanan. Iaitu, sehingga anda membuang pandangan pada tablet Android lain kos yang sama, seperti ASUS 'Infinity Transformer Pad TF700, yang menawarkan crisper 1.920 x 1.200 paparan, menggandakan simpanan (32GB) dan quad-core Tegra 3 CPU. Bahawa seluruh-the-board benjolan spec sahaja harus memberi anda menjeda mengingati perang tanding ini Slates ICS jangka kedua-dua berkulit dan dipisahkan oleh stylus sahaja. Tetapi beralih pandangan anda ke satu lagi tawaran serupa Google-fied, Acer Iconia Tab A700, dan itu jalan untuk membeli menjadi fuzzier, seperti yang tablet menguruskan untuk menawarkan rak-ciri komputer yang sama atas pada $ 50 kurang - satu cadangan yang sangat baik yang, sekali lagi, kekurangan hanya digitizer terbina dalam.

Bagaimana pula dengan iPad? Sesungguhnya, ekosistem kemas Apple IOS adalah di mana kebanyakan pengguna naluri akan mahu melabur dolar mereka berdasarkan pasaran tab dekat sentiasa ada kematian cengkaman. Dan kita akan menjadi keras ditekan untuk mengarahkan perhatian mereka sebaliknya sejak tablet Cupertino lelaran terbaru meletakkan tuntutan kepada panel terbaik yang terdapat hari ini - 2048 x 1536 paparan Retina - dan menanggung harga sama $ 499 untuk konfigurasi 16GB.

Dibentangkan jelas kerana ini, kes Nota 10,1 's sebagai alternatif tablet menarik adalah tidak dapat dielakkan lemah. Bagi pengguna yang, boleh dikatakan, sudah memiliki PC utama, mengeluarkan belanja bahawa sebahagian tunai untuk Samsung terbaru memerlukan komitmen yang besar untuk Pen S-. Betul, ia adalah faktor tablet hanya membezakan dan satu yang kita tidak yakin isi rumah biasa akan mendapati nafsu-layak. Sekiranya syarikat menampar membina yang berbeza dan pergi hanya satu langkah di jabatan resolusi, kita boleh melihat ini sebagai satu perjuangan yang adil. Kerana ia adalah, Nota 10,1 berjaya sebagai platform adopter awal - pilihan yang menarik bagi peminat diehard Nota asal.

Ia adalah satu masa yang lama - enam bulan, untuk menjadi tepat - sejak Samsung pertama melahirkan Nota Galaxy 10.1. Reaksi awal kami adalah salah satu tipu daya; pertaruhan berisiko kita tidak sabar-sabar untuk melihat memainkan keluar dalam bentuk akhir, terutamanya memandangkan persaingan sengit daripada pesaing quad-core pelbagai. Jadi, adakah Nota 10,1 menguruskan untuk mengatasi pesaing yang hampir sama baik dan mengukir tempat sendiri dalam ruang tablet sesak? Akhirnya, tidak kira betapa cekap dilaksanakan dan diselaraskan pengalaman S-Pen mungkin, tab ini masih berasa seperti alat khusus, terutama sejak suite aplikasi yang serasi masih agak kecil. Ini adalah jenis pembelian penerima awal dan profesional kreatif mungkin untuk membuat berdasarkan kebiasaan mereka dengan Android dan fleksibiliti tambahan yang diberikan oleh stilus bahawa.

Ya, ia adalah rapi untuk mempunyai akses kepada aplikasi seperti PS Nota Touch dan S ataupun menggerumit dengan fungsi baru dibakar multi-skrin, tetapi kita mengesyaki bahawa tidak akan cukup untuk mempengaruhi pengguna purata. Orang yang mewujudkan kandungan (baca: segmen sangat Samsung akan selepas) sudah baik disampaikan oleh PC tradisional, tikus, keyboard dan pad Wacom dan sekali lagi, Nota 10,1 tidak mempunyai bahawa banyak aplikasi dioptimumkan dalam hak sendiri. Pada $ 499 Sementara itu, terdapat pelbagai tablet lain dengan paparan yang tajam, penyimpanan yang sama atau lebih terbina dalam dan CPU quad-core. Untuk meterai perjanjian dan unit-unit bergerak dari rak, Samsung harus telah berharga Nota 10,1 pada kira-kira $ 100 kurang. Sebaliknya, ia berdiri di atas tanah walaupun runcit dengan saingan yang lebih tinggi-akhir, memaksa anda, pengguna, untuk memilih antara jari dan pen.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers