Bagaimana untuk Menggunakan Prinsip Kewangan Perniagaan Besar Bagi Membina Senarai E-mel anda

Ini pos tetamu oleh Josh Turner GatewayCFO.com.
Jika anda seperti saya, anda memberi tumpuan perhatian anda pada pertumbuhan laman web anda. Anda tahu bahawa menjana pendapatan adalah nombor keutamaan salah satu. Berfikir tentang kewangan dan perakaunan? Itu hanya gangguan.

Walaupun ini adalah benar setakat tertentu, terdapat lebih kepada dunia kewangan daripada sekadar mengira kacang.

Kewangan perniagaan kira-kira menggunakan nombor untuk memperbaiki prestasi perniagaan masa depan. Dalam erti kata lain, perakaunan itu adalah kira-kira memahami masa lalu dan kewangan pemetaan masa depan. Tidak kira saiz perniagaan anda, prinsip-prinsip yang sama boleh digunakan.

Dalam masa syarikat-syarikat besar, jabatan kewangan menyediakan data, alat dan analisis untuk meningkatkan jualan di masa depan, peluang-peluang, dan hasil. Dan anda boleh melakukan perkara yang sama.



Salah satu cara mencapai matlamat ini adalah melalui penggunaan pemuka atau kad skor. Alat ini memantau Metrik utama bahawa pasukan jualan dan pemasaran perlu tinggal di atas. Tidak memenuhi matlamat-matlamat ini dalam jangka pendek akan menyebabkan mereka bertatih-tatih di hujung jalan. Jadi apa maknanya ini untuk anda?
Pemantauan Metrik anda dan saya tidak bercakap lalu lintas tapak

Mari menggunakan Gary sebagai contoh. Gary bekerja keras untuk mengembangkan senarai e-mel. Dia kini di 500 pelanggan, dan mempunyai matlamat jangka pendek sampai 8000. Dia tahu bahawa pertumbuhan itu disokong oleh dua kawasan:

    lalu lintas organik di lokasi, menukar e-mel pendaftaran
    posts tetamu memandu trafik ke laman web, yang memeluk pendaftaran e-mel.


Dengan jadual semasa penyiaran dua artikel baru setiap minggu, Gary menjangka untuk menerima sepuluh pendaftaran e-mel baru seminggu. Beliau juga tahu bahawa, secara purata, dia menerima 100 e-mel pendaftaran baru setiap kali dia menulis pos tetamu.
Menggunakan data anda kepada projek pertumbuhan

Berdasarkan data ini, Gary boleh memahami dengan tepat apa yang ia akan mengambil masa untuk mencapai matlamat. Pada mulanya, beliau memutuskan bahawa ia layak untuk menulis sebanyak empat artikel seminggu: dua untuk laman web dan dua jawatan tetamu. Berdasarkan pada peringkat ini aktiviti, dia boleh meramalkan kira-kira 210 pendaftaran e-mel baru seminggu. Pada kadar ini, ia akan mengambil Gary 35,71 minggu untuk mengembangkan senarai 500 sepanjang jalan kepada 8,000.

Gary tidak pernah melihat pertumbuhan senarai e-mel cara ini. Tidak buruk, yang difikirkannya, tetapi dia benar-benar berharap untuk mengembangkan senarai itu kepada 8,000 dalam tempoh 16 minggu. Berdasarkan Metrik dan andaian yang sama, Gary boleh mengira bahawa dia perlu menambah 468,75 pelanggan baru setiap minggu untuk mencapai matlamat ini.

Memecahkannya dari situ, dia tahu bahawa dia akan perlu untuk menulis 4,59 posts tetamu seminggu. Itu kira-kira 238 posts tetamu pada asas tahunan. Gary memutuskan untuk meningkatkan permainan, yang dimasukkan ke dalam kerja keras, dan menjadikannya satu kenyataan.

Melihat kepada pertumbuhan senarai dengan cara ini menyediakan kejelasan dan matlamat yang jelas. Tetapi anda telah mengambil selangkah ke hadapan untuk menguatkuasakan akauntabiliti.
Buat papan pemuka anda sendiri untuk meningkatkan prestasi

Perniagaan besar menggunakan pemuka untuk menjaga pemilik dan pengurus yang dimaklumkan prestasi, dan untuk menjaga pasukan masing-masing di landasan yang betul dan bertanggungjawab. Biasanya paparan grafik, ia menunjukkan mereka nombor utama bahawa mereka telah dikenalpasti sebagai kritikal kepada prestasi perniagaan mereka.

Melakukan perkara yang sama untuk lokasi dan senarai e-mel anda akan menyediakan anda dengan jenis yang sama akauntabiliti. Membina spreadsheet Excel mudah yang menjejaki nombor yang anda telah dikenalpasti sebagai kritikal bagi pertumbuhan senarai e-mel anda. Ia mungkin mengandungi data berikut:

  • Post Tetamu Setiap Minggu
  • Post Diweb Setiap Minggu
  • Pelanggan Baru Setiap Minggu
  • Jualan/Keuntunggan Setiap Minggu

Sediakan spreadsheet untuk memasukkan data untuk minggu terlebih dahulu, bulan terlebih dahulu, dan tahun-to-date. Ini akan memberikan anda pemahaman kepada nombor anda dan memberitahu anda jika anda berada di landasan yang betul. Papan pemuka Gary mungkin kelihatan seperti ini:




Gunakan format bersyarat dalam Excel untuk menyerlahkan keputusan yang baik dalam keputusan yang hijau dan buruk merah, dan membuka lembaran kedua yang termasuk data yang sebenar bagi setiap minggu. Dengan ini, anda boleh membuat fungsi dalam papan pemuka yang secara automatik menjana hasil papan pemuka. Apabila ini selesai, semua yang anda perlu lakukan adalah mengemas kini kunci data pada akhir setiap minggu dengan empat nombor.
Mengapa anda mahu untuk melakukan ini?

Luangkan 30 minit fail Excel. Berikutan persediaan awal ini, anda hanya perlu untuk menghabiskan satu minit mengemaskini data setiap minggu. Berbuat demikian akan memberikan anda dengan faedah ketara.

  1.     Anda akan tinggal di atas metrik anda dan tidak menyimpang daripada pelan anda.
  2.     Anda akan sentiasa memperkukuh matlamat anda.
  3.     Apabila sesuatu sesat, anda akan tahu di mana pembetulan kursus yang diperlukan.
  4.     Anda akan melaksanakan perniagaan anda seperti a pro.
  5.     Anda akan lebih cenderung untuk memenuhi matlamat senarai e-mel anda.

Ya, ia satu langkah tambahan dalam proses Blog anda. Tetapi hanya dengan masa yang sedikit di depan, anda akan menjalankan laman web dan perniagaan anda lebih suka, baik, perniagaan.

Josh Turner adalah pengasas GatewayCFO.com, di mana beliau membantu pemilik perniagaan kecil merealisasikan potensi keuntungan mereka. Beliau kini memberikan cara untuk ebook "Aliran Tunai Kejelasan: Proaktif, Buat Life Mudah, Buat Duit lanjut." Dapatkan salinan anda di sini.

original post : How to Use Big Business Finance Principles to Grow Your Email List



Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers