Jamal panggil Tony Pua ‘Ahli Parlimen Celaka’

Jamal panggil Tony Pua ‘Ahli Parlimen Celaka’
Dia mencabar Tony Pua untuk berdebat dengannya mengenai 1MDB dan berhenti membuat tuduhan tidak benar terhadap syarikat milik negara itu.

Datuk Jamal Yunos memanggil Tony Pua sebagai Ahli Parlimen Celaka kerana didakwa sering membuat dakwaan dan tuduhan tidak berasas berkenaan 1MDB.

Ketua UMNO Sungai Besar itu meluahkan tidak puas hati terhadap Ahli Parlimen DAP dari Petaling Utara itu kerana mencabar 1MDB untuk berdebat.

Menerusi aplikasi WhatsApps, Jamal berkata, selain Arul Kanda, beliau sendiri juga sanggup berdebat dengan Tony Pua berkenaan 1MDB.

“Bukan sahaja Arul Kanda berani menyahut cabaran Tony Pua, saya sebagai ketua UMNO juga sanggup berdebat dengannya berkenaan isu 1MDB.

“Jika dia benar-benar anak jantan, mari kita bersemuka, Jangan hanya tahu buat tuduhan dan menipu rakyat.

“Saya anggap Tony Pua sebagai Ahli Parlimen celaka,” katanya.

Jamal meluahkan kemarahan itu susulan Tony Pua mencabar Arul Kanda untuk berdebat dengannya dalam program bual bicara yang disiarkan secara langsung.

Arul, Presiden dan Pengarah Eksekutif Kumpulan 1MDB menyahut cabaran itu dengan syarat Tony Pua meletak jawatan dalam Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) terlebih dahulu untuk mengelak pertembungan kepentingan peribadi.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers