Fake PDF Malware Email

Fake PDF Malware Email



Wah pdf tu ada nama penuh is lah dalam dier, camner dier leh tahu erkk??? Ini kelebiuhan cryptomalware yang amat bijak menipulasi kan data apabila sampai kepada penerima dia akan copy segala data penuh pengguna email. Email yang di serang adalah gmail sendiri, sape kate gmail securFake pdf malware email ini dihantar kepada is menggunakan email yang seakn kepunyaan HSBC sendiri dan mengandungi pdf yang tertera nama is.e giler ha???

Takder yang secure dah kecuali korang host sendiri email korang guna komputer korang maybe leh secure tapi adat menggunakan servis percuma memang benda nie kan terlepas jugak. Eail phising yang dorang guna adalah HSBC Advising Service <advising.service.9012222.166282.457152398@mail.hsbcnet.hsbc.com>. Jadi kalau korang terima email yg alamat macam nie jangan terus download apa dokumen dalamnya.

Sebab dengan download dokumen tu je dah cryptomalware boleh masuk dalam komputer korang. Bagi yang pakai desktop mahupun laptop maybe ada harapan lah nak buang malware tapi android kirim salam lah, segala data korang dalam phone semua akan di copy maybe worse sebab ada kalangan kita save pin atam, account bank number, credit card dalam phone semua akan dicopy so hati-hatilah dengan phising email mcm nie iyer??


is nak upload dokumen tu yang dah is sealkannya tapi google tak bagi hehehehee tahupun xnak, yang hang bagi email tu lepas masuk dalam inbox is apehal pulak?  Oklah hati hati bila menerima phising email kerana fake pdf malware email nie mengandungi cryptomalware dan kemungkinan besar data kita dicuri/dijual memang tinggi.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers