Durian Masak Tiruan Dari Thailand

Durian masak tiruan dari Thailand, ahak tajuk nie is pasti akan mengemparkan semua peminat buah durian dan juga pengusaha durian crepe.

Almaklumlah durian yg dijual dari Thailand nie agak murah dan besar-besar berbanding yg datang daripada kampung2 dalam Malaysia.

Tapi oleh kerana kita memburu keuntungan tanpa kaji selidik darimana datangnya buah durian nie, so selfish sangat terus terbeli buah durian masak tiruan, yang dicelup dalam ubat racun kuning.

Warna pada kulit durian nie memang macam yang dah masak kalau sekali imbas kita tengok, tanpa pengetahuan yang cukup mesti tak ambik kira dah baunya, bunyinya bila kita jentik, halus tajamnya bila kita sentuh duri-durinya.

Jadi kat sini is nak bagi tau, yang dorang rendam buah durian tak masak lagi tu dalam ubat kuning, kesan dia jelas ketara nampak pada bahagian tangkai buah durian, iyerlah mana tangkai buah durian warna kuning kan?? So Yellow pulak tewww.

Korang tak percaya sila tengok Gambar2 yang is uploadkan tew, bandingkan dan is harap korang jangan tertipu dengan membeli buah durian masak tiruan dari Thailand tu, bersabar sikit musim nak sampai dah.

Durian Masak Tiruan Dari Thailand

Durian Masak Tiruan Dari Thailand

Durian Masak Tiruan Dari Thailand

Comments

  1. Patutlah en.suami x bg beli durian dari siam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya banyak lagi faktor janagn beli makanan dan minuman daripada thailand nie, banyak orang kena barah dan lain2 penyakit kronik just dornag yg kena tuw tak pernah atau tak tahu nak buat report pasal makanan dan minum yang dorang ambik beli dari keluaran siam. kekadang kita pun tak perasan pun, macam redbull tu dan sebagainya.

      Delete
  2. kurang ajo betul... nak kaya cepat pun agak2 la... jgn melibatkan nyawa org.. marah betul sbb saya peminat tegar doyan.. maklumle org perok mmg terkenal ngan doyan

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar akak, saya pun panas jugak, almaklum tempat is nie kan Balik Pulau nak ke Bandar mesti naik bukit lama atau bukit baru so on the way atas bukit adalah dusun2 durian, jadi durian nie memang isu sensitif bagi penduduk Balik Pulau, ada gak kat atas bukit nie dorang jual durian dari thai tapi boleh kenal punya sbb bau dia lain. l;agi elok la kan pakat2 lah jgn beli dan makan makanan dan minuman daripada Thai, sbb banyak cause canser dan penyakit kronik yg lain sbb bahan kimia dan toxic yg tak terkawal penggunaannya di sana.

      Delete

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers