iskandarX Society Review Canon EOS-1D X

Sejurus sebelum Halloween pada tahun 2009, Canon mengumumkan DSLR yang paling berkuasa untuk tarikh. $ 5,000 gred profesional EOS-1D Mark IV adalah jawapan syarikat kepada Nikon D3S yang terkemuka di pasaran, yang berbunyi dalam hanya malu $ 5.200. Atas dasar harga sahaja, Canon memenangi pusingan itu. Kemudian, selepas dua tahun berdiam diri, syarikat itu melancarkan perdana baru, X. 1D Tarikh October 18th, 2011 - kira-kira 10 (atau "X") tahun selepas model pertama dalam siri ini telah diumumkan, cara kembali pada tahun 2001.



Canon EOS-1D X,canon eos 1d x price,canon eos 1d x sample,canon eos 1d x body,canon eos 1d x digital,canon eos 1d x cameras,canon eos 1d x cost,canon eos 1d x video,canon eos 1d x sample images,canon eos 1d x autofocus,canon eos 1d x company's,nikon d800,ef 1d x,canon xsi 1d x,canon eos 1d x dslr,best buy 1d x



Satu dekad yang lalu, Canon berharga bahawa 1D pengenalan pada $ 5,500 - sejumlah bangsawan mengingati CCD 4,15 megapiksel di atas kapal. Sekarang, X 1D, yang boleh dikatakan yang paling berkuasa sub-lima angka kamera, arahan 6.799 dolar hasil titik peluh anda, atau $ 800 lebih daripada D4, bersamaan Nikon $ 6,000. Semua ini bercakap tentang harga mungkin kelihatan untuk rok senarai panjang kamera ciri-ciri nafsu-layak, tetapi apabila kos mana-mana bahagian perkakasan pendekatan tuisyen tahun di sebuah universiti awam, keputusan pembelian memerlukan pertimbangan yang teliti.

Sebuah kamera dalam liga ini adalah benar-benar boleh digunakan sebagai alat profesional. Dan manakala amatur kaya-raya mungkin mengambil satu - dalam cara orang dengan wang tunai untuk membakar boleh membina koleksi menguasai dua penumpang - majoriti akan hidup dalam kit $ 30,000 plus, di mana mereka akan mencapai enam angka tuduhan pengatup, dan mungkin akan berubah tangan beberapa kali sebelum persaraan akhirnya mereka. Sekarang, anda mungkin menyelidik X 1D mendalam kerana anda akan sebuah kereta baru - sebenarnya, anda mungkin telah pun berbaris ujian memandu, melalui kumpulan Canon syarikat Perkhidmatan Profesional.

Beberapa bulan selepas ia mula-mula diumumkan, kami telah mempunyai peluang untuk mengambil model baru melampau untuk spin diri kita, dan ia adalah setiap bit sebagai mengagumkan kerana tag harganya mencadangkan. Model Canon atas tidak apa-apa yang lebih kecil atau lebih ringan daripada pendahulunya, 1D Mark IV atau 1Ds Mark III - tetapi semua pukal yang wajar, walaupun pesaing kuat seperti 5D kuda beban? Buckle up dan menyertai kami dalam bidang (ahem, selepas rehat) untuk mengetahui.

Design


Canon tidak perlu bajet apa-apa dana pengiklanan yang berharga untuk menyebarkan perkataan tentang 1D. Model utama syarikat itu adalah salah satu daripada DSLRs paling gambar di planet ini, walaupun seperti penembak yang berdiri di belakang, kamera ini menghabiskan banyak masa di latar belakang. Mungkin anda ditangkap beberapa Siri Dunia, atau Super Bowl, atau mungkin Sukan Olimpik awal bulan ini - di sebalik setiap orang-orang besar putih "paparazzi" kanta, terdapat kemungkinan Canon 1D. Reka bentuk kamera telah menjadi ikonik, melambangkan profesionalisme, kualiti dan kuasa.

Untuk mata yang tidak terlatih dan dengan sedikit pita ayah di atas perak X terkemuka, 1D ini akan kelihatan seperti mana-mana lain - pandang, reka bentuk telah tidak berubah semua yang banyak dalam satu dekad, walaupun penempatan butang telah beralih sebagai kawalan telah tambahnya. Dan, kerana ia tidak pernah berubah menjilat sejak demo pertama kami tahun lepas, kita termasuk bahawa akaun yang tepat di atas. Seperti DSLRs saiz penuh yang lain, model ini direka untuk memberikan rasa semulajadi dalam mod potret (kedudukan menegak), anda perlu mencari diri dalam suasana studio atau di samping permaidani merah. Kawalan utama seperti AF-ON butang, kunci pendedahan dan kedudukan tumpuan semua membolehkan Menoggel mudah tanpa mengira orientasi anda, manakala melepaskan pengatup menengah dan cepat pendedahan menyediakan akses langsung dalam kedua-dua jawatan sebagai baik.

Canon EOS-1D X,canon eos 1d x price,canon eos 1d x sample,canon eos 1d x body,canon eos 1d x digital,canon eos 1d x cameras,canon eos 1d x cost,canon eos 1d x video,canon eos 1d x sample images,canon eos 1d x autofocus,canon eos 1d x company's,nikon d800,ef 1d x,canon xsi 1d x,canon eos 1d x dslr,best buy 1d x


Dual slot kad CF yang tersembunyi di sebalik pintu plastik bertekstur membiarkan anda salinan menangkap (dengan kad seiras) atau meningkatkan kapasiti, manakala roda kawalan besar menengah ke kiri petak penyimpanan tidak pernah berubah sedikit sejak bertahun-tahun. Juga sama adalah reka bentuk bateri, yang menyediakan akses mudah manakala juga membolehkan patut selamat, membiarkan anda menukar 2450 mah pek LP-E4N. Top up, anda tidak akan menemui kilat atau walaupun lampu fokus membantu, tetapi sebaliknya anda akan melihat tandatangan Canon dibangkitkan pentaprism, dengan kasut yang panas di atas, yang anda boleh gunakan untuk menampung Speedlite kilat, atau mungkin juga salah satu orang perak bunga bagus meliputi.

Interface and shooting modes


Canon EOS-1D X,canon eos 1d x price,canon eos 1d x sample,canon eos 1d x body,canon eos 1d x digital,canon eos 1d x cameras,canon eos 1d x cost,canon eos 1d x video,canon eos 1d x sample images,canon eos 1d x autofocus,canon eos 1d x company's,nikon d800,ef 1d x,canon xsi 1d x,canon eos 1d x dslr,best buy 1d x


Salah satu kekuatan X yang paling ketara adalah keupayaannya untuk disesuaikan dengan citarasa anda. Jelas sekali anda tidak boleh menyusun semula penempatan butang fizikal, tetapi anda boleh melaraskan tetapan bahawa mereka kawalan, menyerahhakkan semula akses supaya ia konsisten dengan badan-badan 1D anda sebelumnya. Jurugambar mungkin terlepas pukulan mereka walaupun kedua berpecah dibelanjakan melihat dari pemidang tilik untuk menggali melalui menu, jadi susun atur biasa adalah penting. Jika anda telah menggunakan kamera 1D lain, anda harus mampu untuk membuta tuli mencari jalan anda, hanya menaip pada papan kekunci QWERTY menjadi sifat kedua dari masa ke masa.

Sistem menu dan organisasi perlu menjadi biasa juga, dengan jumlah 24 skrin konfigurasi berbeza - pilihan pelbagai dari ruang warna untuk pemprosesan imej RAW dalam kamera. Tetapan tersuai membolehkan anda melaraskan tahap pendedahan atau kenaikan kelajuan ISO, menghadkan kelajuan menembak berterusan (kamera mendahului keluar pada 12 fps sangat mengesankan) atau menyesuaikan arah dial - di kalangan banyak, banyak pilihan lain. Struktur menu itu sendiri adalah hampir sama dengan yang di 5D Mark III, membiarkan anda menggunakan badan itu sebagai penembak sandaran atau kedua manakala mengekalkan konfigurasi yang sama pada kedua-dua kamera.

X 1D menawarkan pelbagai biasa anda mod menembak, termasuk manual penuh, aperture dan shutter-keutamaan, program dan mod program adat. Terdapat juga pilihan memandu beberapa, seperti pukulan tunggal, kelajuan rendah yang berterusan di tiga bingkai sesaat, kelajuan tinggi berterusan pada 12 bingkai kekalahan sesaat, dua pilihan kelewatan masa dan "senyap" mod, yang setakat ini pilihan tenang (berbanding mesin cepat-api pistol seperti terpercik anda akan mendapat dengan 12 fps). Jika anda pergi untuk budi bicara, walau bagaimanapun, anda akan mahu menggunakan 5D sebaliknya. Bahawa mod 12 bingkai sesaat, kita dapat untuk menangkap 70 bingkai berturut-turut dengan Sandisk Extreme Pro CF kad sebelum perasan kelembapan mana - mana andaian anda dapat memberi tumpuan, ada benar-benar tiada alasan untuk hilang pukulan.

Focusing


Canon EOS-1D X,canon eos 1d x price,canon eos 1d x sample,canon eos 1d x body,canon eos 1d x digital,canon eos 1d x cameras,canon eos 1d x cost,canon eos 1d x video,canon eos 1d x sample images,canon eos 1d x autofocus,canon eos 1d x company's,nikon d800,ef 1d x,canon xsi 1d x,canon eos 1d x dslr,best buy 1d x


Menangkap kelihatan hebat, seperti yang kita akan membincangkan sedikit lagi ke bawah, tetapi anda tidak boleh snap imej yang tajam dalam cahaya rendah jika anda tidak dapat memberi tumpuan. Sedikit menghairankan, kita mempunyai kesukaran besar dengan autofocus dalam persekitaran malap apabila dipasangkan dengan lensa 50mm f/1.2 L - persekitaran di mana kita tidak dapat melihat yang sangat baik diri kita, tetapi X 1D masih berjaya untuk menangkap imej yang jelas dan terang, sekali ia tidak mencari titik tumpuan. Memilih objek yang lebih cerah pada jarak yang sama membolehkan kami untuk mengesahkan fokus kemudian laraskan merangka, tetapi jika anda menembak dalam cahaya malap anda mungkin akan mahu untuk menambah Speedlite, ramai yang menawarkan yang kilat menjengkelkan cahaya merah yang diakui kritikal dalam situasi ini. Malangnya, tidak ada cahaya fokus membantu dibina masuk

Dalam senario lampu setiap yang lain (biasanya situasi di mana kita mampu untuk membuat butiran dengan jelas dengan mata kasar), sistem kamera memberi tumpuan dilakukan dengan sempurna, menyesuaikan tepat dan dengan sedikit usaha. 12 shooting mode bingkai sesaat pastinya berguna, tetapi hanya jika anda mempunyai satu sistem yang memberi tumpuan yang boleh menyimpan sehingga. Malangnya kita tidak mempunyai peluang untuk menguji 1D X di mana-mana acara sukan, yang akan menyediakan tempat yang diperlukan untuk benar-benar menolak DSLR hadnya, tetapi kami agak gembira semasa penggambaran sehari di jalan raya New York.

Hayat bateri
Sama ada anda tertanam dengan tentera dalam zon perang aktif atau di luar semasa permainan kejohanan, perkara terakhir yang anda mahu bimbang tentang manakala pada tugasan bertukar-tukar bateri, dan anda perlu berada dalam bentuk yang sangat baik di sini. Kami tidak terus menembak sehingga bateri habis semasa perbicaraan kami selama seminggu, jika hanya kerana ia seolah-olah satu tugas yang mustahil. Selepas lebih daripada 2,000 imej dan beberapa jam menggali melalui menu dan mengkaji gambar pada terbina dalam LCD, kita masih mempunyai baki 41 peratus mengikut sistem menu. Prestasi akan tentu berbeza bergantung kepada keadaan luaran (seperti cuaca) dan berapa banyak masa anda menghantar "chimping" (amalan mengkaji imej pada LCD setiap selepas penawanan), tetapi anda mungkin akan agak gembira.

Kualiti imej
Anda harapkan Canon untuk berada di atas permainan apabila ia datang kepada kualiti imej dengan X 1D, jadi kita tidak terkejut untuk melihat bahawa prestasi adalah tempat di. Imej yang anda akan lihat di bawah dan di galeri kami adalah JPEG ditangkap pada tetapan kualiti tertinggi yang mungkin (10/10) dengan ISO tinggi pengurangan bunyi dimatikan. Mari kita lihat.

Canon EOS-1D X,canon eos 1d x price,canon eos 1d x sample,canon eos 1d x body,canon eos 1d x digital,canon eos 1d x cameras,canon eos 1d x cost,canon eos 1d x video,canon eos 1d x sample images,canon eos 1d x autofocus,canon eos 1d x company's,nikon d800,ef 1d x,canon xsi 1d x,canon eos 1d x dslr,best buy 1d x
Shoot dari teksi yang bergerak di tengah-tengah malam? Anda bertaruh. Ini diShoot 50mm telah ditangkap pada f/2.2 dan 1/125 kedua pada ISO 51200 seperti yang kita dipercepatkan melalui satu persimpangan. Kamera fokus dan ditangkap butiran, termasuk teks pada kuda-kuda, tanpa isu.

Canon EOS-1D X,canon eos 1d x price,canon eos 1d x sample,canon eos 1d x body,canon eos 1d x digital,canon eos 1d x cameras,canon eos 1d x cost,canon eos 1d x video,canon eos 1d x sample images,canon eos 1d x autofocus,canon eos 1d x company's,nikon d800,ef 1d x,canon xsi 1d x,canon eos 1d x dslr,best buy 1d x
Mari kita menuju ke pantai. Kini tidak tertipu oleh langit - f/2.8 ini, bingkai 1/16 kedua telah diShoot baik selepas matahari terbenam (notis lampu terang berdekatan Coney Island jauh ke kanan). Namun, anda boleh membuat banyak terperinci dengan bunyi hampir tidak kelihatan apabila melihat bingkai penuh pada 600 piksel lebar.

Canon EOS-1D X,canon eos 1d x price,canon eos 1d x sample,canon eos 1d x body,canon eos 1d x digital,canon eos 1d x cameras,canon eos 1d x cost,canon eos 1d x video,canon eos 1d x sample images,canon eos 1d x autofocus,canon eos 1d x company's,nikon d800,ef 1d x,canon xsi 1d x,canon eos 1d x dslr,best buy 1d x
Dan apa tentang pandangan dari pelantar laluan? Jernih, dan berwarna-warni, walaupun - lampu jalan biasanya keras bercampur baik dengan langit malam untuk menghasilkan adegan ini. Kami membuka aperture sepanjang jalan sehingga kepada f/1.2 untuk menghentikan gerakan dengan kelajuan shutter 1/64 saat, tanpa meneroka melangkaui ISO 12800.

Canon EOS-1D X,canon eos 1d x price,canon eos 1d x sample,canon eos 1d x body,canon eos 1d x digital,canon eos 1d x cameras,canon eos 1d x cost,canon eos 1d x video,canon eos 1d x sample images,canon eos 1d x autofocus,canon eos 1d x company's,nikon d800,ef 1d x,canon xsi 1d x,canon eos 1d x dslr,best buy 1d x
Mari kita melompat kembali beberapa jam dan menangkap beberapa cahaya petang itu. Menembak pada ISO 3200 (lalai biasa kita, diberi keupayaan X 1D), bunyi tidak dapat dilihat sehingga anda melompat sepanjang jalan sehingga pandangan 100 peratus (lihat sisipan). Kami membekukan tindakan dalam senario ini sibuk pada f/11 dengan pendedahan 1/2000 saat.

Canon EOS-1D X,canon eos 1d x price,canon eos 1d x sample,canon eos 1d x body,canon eos 1d x digital,canon eos 1d x cameras,canon eos 1d x cost,canon eos 1d x video,canon eos 1d x sample images,canon eos 1d x autofocus,canon eos 1d x company's,nikon d800,ef 1d x,canon xsi 1d x,canon eos 1d x dslr,best buy 1d x
Kami hopped feri ke Pulau Gabenor untuk menangkap beberapa pemandangan yang terbaik di Lower Manhattan, termasuk tapak Pusat Dagangan Dunia yang baru. Terang siang membolehkan pendedahan 1/5600 kedua pada f/14 dengan ISO sebanyak 3,200, menghasilkan butiran tajam di latar depan, dan bangunan-bangunan banyak blok jauhnya.

Canon EOS-1D X,canon eos 1d x price,canon eos 1d x sample,canon eos 1d x body,canon eos 1d x digital,canon eos 1d x cameras,canon eos 1d x cost,canon eos 1d x video,canon eos 1d x sample images,canon eos 1d x autofocus,canon eos 1d x company's,nikon d800,ef 1d x,canon xsi 1d x,canon eos 1d x dslr,best buy 1d x
Anda pasti tidak perlu untuk menembak pada ISO 320, pernah, walaupun itulah apa yang kita lakukan di sini. Tiada bunyi bising akibat, dan mana-mana kelembutan yang anda mungkin notis mungkin disebabkan oleh jarak antara kereta dan bangunan-bangunan yang dicerminkan dalam kaca. Kami ditangkap imej ini terakhir pada f/13 dengan kelajuan shutter 1/50 saat.
Kita tidak boleh sampah ulasan ini dengan puluhan sampel, tetapi terdapat banyak lagi untuk lihat dalam galeri kami. Klik melalui thumbnail di atas untuk versi yang lebih besar berskala tembakan kita ada di sini, bersama-sama dengan contoh-contoh yang lebih banyak, ditangkap dalam pelbagai senario lampu.

Warp-up
Jika anda seorang pemilik 1D Mark IV dalam pasaran untuk DSLR profesional yang baru, anda mungkin sudah tahu anda membeli X. 1Ds Mark III penembak yang menghabiskan kebanyakan masa mereka di studio mungkin kurang mempunyai motivasi untuk melompat, bagaimanapun , menimbangkan nilai jalan semasa kamera itu dan faedah X apabila merakam dalam persekitaran lampu dikawal. Jika anda tidak memiliki kamera sama ada sekarang, tetapi sebaliknya mempunyai menggulung tebal tunai membakar lubang di dalam dompet anda, kita tidak boleh bayangkan anda akan berpuas hati dengan X - hanya menyimpan dalam minda saiz besar-besaran itu, dan angka bagaimana yang boleh dimuatkan ke dalam gaya hidup anda. Canon 5D Mark III juga penuh bingkai kamera yang hebat, dan akhirnya mungkin memilih yang lebih baik, melainkan jika anda merancang untuk snap dari kerusi mahkamah anda pada permainan Lakers. Jika kuasa tulen adalah apa yang anda selepas, dan anda perlu mempunyai yang terbaik mutlak, anda akan mahu untuk mendapatkan belakang binatang terbaru Canon - ia tidak mendapat lebih melampau daripada ini.

Apakah bidang kajian, anda bertanya? Pada asasnya, istilah ini bertujuan untuk menjelaskan bahawa analisis kami adalah berdasarkan kepada penggunaan dunia sebenar, yang malangnya tidak termasuk penandaarasan teliti kamera berkaliber ini lazimnya memerlukan. Ia adalah satu penilaian yang sempurna sesuai oleh jurugambar yang menghabiskan berjam-jam operasi peralatan yang serupa, tetapi diberi kos dan kecanggihan kamera seperti ini, kita akan mengesyorkan bahawa profesional juga mempertimbangkan ulasan dari sumber-sumber lain sebelum membuat pembelian.

Comments

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers